PEUGEOT 208
Lata produkcji | 2012 |
Dostępne wersje nadwoziowe | hatchback |
Silniki | 1.0 VTI (68 KM), 1.2 VTI (82 KM), 1.6 VTI (120 KM), 1.6 HTP (155 KM), 1.4 HDI (68 KM), 1.6 e-HDI (92/115 KM) |
Skrzynie biegów | Manualna, 5 lub 6 biegowe |
Rozstaw osi (mm) | 2538 |
Długość (mm) | 3963 |
Szerokość (mm) | 1738 |
Wysokość (mm) | 1460 |
Marka |
Peugeot 208, następca modelu 207 jest od niego mniejszy choć zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Właściwie każdy element auta zaprojektowano niekonwencjonalnie. Mamy zatem liczne przetłoczenia, a stylistycznych smaczków nie brakuje - chromowana listwa pod dolnymi krawędziami szyb bocznych, przetłoczenia na drzwiach, czy same reflektory w kształtach, jakie można było do tej pory widzieć w autach koncepcyjnych. Peugeot postanowił także zaszaleć we wnętrzu. Wszystkie elementy są dobrej jakości, wyglądowi i funkcjonalności także nie można niczego zarzucić. Mamy dotykowy wyświetlacz z nowym, bardzo rozbudowanym systemem multimedialnym (nawigacja, audio, komputer pokładowy) oraz prawdziwą rewolucję! Jaką? Mowa o umieszczeniu zegarów oraz samej kierownicy. Zegary są nieco spłaszczone i umieszczone tak, że widzimy je nad spłaszczonym kołem kierownicy.