PEUGEOT 106
Lata produkcji | 1991 - 2003 |
Dostępne wersje nadwoziowe | hatchback |
Silniki | 1.0 (45KM) 1.1 (60KM) 1.3 (98KM) 1.4 (75KM) 1.4 (94KM) 1.4 D (50KM) 1.5 D (55KM) 1.6 (104KM) 1.6 (89KM) 1.0 i (50KM) 1.6 S16 (118KM) 1.3 i (105KM) |
Skrzynie biegów | manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2385 |
Długość (mm) | 3564 |
Szerokość (mm) | 1590 |
Wysokość (mm) | 1369 |
Marka |
Peugeot 106, to samochód osobowy zaliczany do segmentu A. Zadebiutował w 12 września 1991 roku, a jego produkcja trwała do 2003 roku, kiedy na rynku został zastąpiony przez model Peugeot 107. W czasie premiery był to najmniejszy model w gamie. To jeden z najbardziej popularnych modeli tego francuskiego producenta i jeden z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. W ofercie marki zastąpił model Peugeot 104. Przez 12 lat na rynku zyskała około 2,8 miliona klientów. To drugi najlepszy wynik w historii marki. Występował jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Powstała jedna generacja, która w 1996 roku przeszła bardzo poważną modernizację (Phase II), niekiedy nazywaną również drugą generacją 106-ki. Zmieniono dość znacznie nie tylko stylistykę nadwozia, ale również konstrukcję mechaniczną, która była pokrewna z Citroenem Saxo. Wcześniejsze egzemplarze Peugeot 106 technologicznie wiele elementów dzieliły z Citroenem AX. Pod maską montowano silniki o pojemności 1.0 l i 1.1 l i 1,4 l, 1,6 l. Usportowioną wersję nazwano XSi. W 1994 roku na rynku pojawiła się także odmiana Rallye z motorem 1.3 l i mocą 100 KM. Po modernizacji z 1996 roku wszystkie silniki otrzymały wtrysk paliwa, a wersję XSi zastąpiła wersja S16 (na niektórych rynkach oferowana jako GTI czy Rallye 16V). Po debiucie modelu Peugeot 206, który stał się ogromnym sukcesem rynkowym, sprzedaż modelu 106 zdecydowanie spadła, a Peugeot zastanawiał się nawet nad usunięciem 106-ki z rynku, zdecydowano jednak na kontynuację produkcji, i w 2003 roku przedstawiono nawet następcę, model Peugeot 107. Produkcję modelu 106 zakończono w lipcu 2003 roku.