Trwa ładowanie...

Peugeot 1007 kontra Renault Modus

Peugeot 1007 kontra Renault Modus
d2zubvy
d2zubvy

Wygląda na to, że tylko samochody z oryginalnymi rozwiązaniami mają szansę na sukces. Do takich należą Peugeot 1007 i Renault Modus.

Peugeot 1007 i Renault Modus mają kilka ciekawych rozwiązań, którymi wyróżniają się spośród szerokiego grona małych aut. Peugeot wydaje się większy od Modusa, a jednak jest odwrotnie – to Renault jest większy i ma dłuższy o 16 cm rozstaw osi. Porównujemy pojazdy napędzane silnikiem benzynowym o mocy 75 KM.

ZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOT 1007ZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOT 1007

Cechy szczególne

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9586/modus-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Oryginalnym rozwiązaniem w Peugeocie są przesuwane elektrycznie drzwi, dzięki którym można łatwiej zaparkować w wąskim miejscu. Operacja zamykania lub otwierania drzwi trwa ok. 5 sekund. Renault ma klasycznie otwierane drzwi, jednak części jego tylnej kanapy można rozsuwać lub zsuwać tworząc miejsce dla 2 lub 3 osób. Wspólną cechą obu aut jest możliwość przesuwania tylnych siedzeń wzdłuż nadwozia. Dzięki temu zmienia się przestrzeń na nogi pasażerów i wielkość bagażnika. W Peugeocie ma on objętość od 178 do 364 l, a w Renault – 198 – 274 l. W Peugeocie tylne, indywidualne fotele można także wyjąć z auta. Gdy bagażnik ma największą objętość, miejsca na nogi jest tak mało, że mogą tu podróżować jedynie dzieci. Nieco wyższe wnętrze Peugeota subiektywnie wydaje się przestronniejsze. Pod tym względem kabiny pasażerskie obu aut są zbliżone, jednak w 5-drzwiowym Modusie łatwiej jest zająć miejsce na tylnej kanapie. W Peugeocie, mimo że drzwi są szerokie, zajmowanie miejsc na tylnych fotelach jest mniej
wygodne. Tablica przyrządów Peugeota jest utrzymana w klasycznym stylu. Renault stawia na nowoczesność - tablica przyrządów w postaci wyświetlacza ciekłokrystalicznego umieszczona jest na środku, nad konsolą centralną.

d2zubvy

Silniki

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9587/peugeot-1007-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Peugeota napędza starszy konstrukcyjnie silnik z dwoma zaworami w każdym cylindrze, który z pojemności 1,4 l osiąga 75 KM. Zaletą takiej jednostki napędowej jest duża elastyczność i spore zużycie paliwa. Współczesną tendencją jest projektowanie wielozaworowego silnika o mniejszej pojemności, na co zdecydował się Renault. Jego silnik uzyskuje tę samą moc z pojemności 1,2 l, jednak podczas jazdy „woli” wysokie obroty. Mimo to, w mieście potrzebuje o 1 l paliwa mniej niż Peugeot, który zużywa w tych warunkach ok. 9 l paliwa na 100 km.

ZAPRASZAMY DO GALERII RENAULT MODUSZAPRASZAMY DO GALERII RENAULT MODUS

d2zubvy

Wrażenia z jazdy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9586/modus-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Modus jest autem szybszym od Peugeota. W obu pojazdach zastosowano podobną konstrukcję układu zawieszenia – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną. Jednak zawieszenie Peugeota jest sztywniejsze od Modusa, co ma wpływ na komfort jazdy po nierównościach. Własności jezdne obu aut są poprawne i na szybko pokonywanych zakrętach pojazdy zachowują się stabilnie. Wysokie nadwozie Peugeota ma tendencję do przechylania się. W obu samochodach poziom hałasu przy prędkości 100 km/h jest identyczny i niezbyt wysoki. Za to Peugeot ma skuteczniejszy układ hamulcowy, który zatrzymuje go z prędkości 100 km/h na drodze 38 m. Renault potrzebuje o 1 metr więcej.

d2zubvy

Podsumowanie

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9587/peugeot-1007-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Każdy z prezentowanych aut ma swoje zalety. Do jazdy miejskiej zdecydowanie wygodniejszy jest Peugeot, chociaż ma większe zużycie paliwa. Bardziej funkcjonalny wydaje się Renault, z racji 5-drzwiowego nadwozia. Za to Peugeot jest bogato wyposażony, m.in. w 6 poduszek powietrznych (Renault – 2), jednak kosztuje aż 52 900 zł. Cena Modusa, 41 900 zł, jest bardziej atrakcyjna. Zwolennicy Peugeota mogą go kupić za 38 900 zł, ale są to auta wyprodukowane w 2005 r.

d2zubvy

*Nasza ocena *

Peugeot 1007 Renault Modus
Przestronność wnętrza Remis
Silnik +
Poziom hałasu Remis
Hamulce +
Dynamika +
Zużycie paliwa +
Nowoczesność konstrukcji Remis
Wyposażenie +
Cena +

Wybrane dane techniczne:

| | Peugeot 1007 | Renault Modus |
| --- | --- | --- |
| Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/8/benzynowy | 4/16/benzynowy |
| Pojemność skokowa (cm3 ) | 1360 | 1149 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
| 75/5400 | 75/5500 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min) | 118/3300 | 105/4250 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h(s) | 15,6 | 13,5 |
| Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s) | 14,8 | 12,7 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 165 | 163 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)* | 68 | 68 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m) | 38,0 | 39,0 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 178 – 364 | 198 - 274 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 40 | 49 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 5,3/8,6 | 5,1/7,7 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 373 x 183 x 162 | 379 x 171 x 159 |
| Rozstaw osi (cm) | 232 | 248 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/12 |
| Cena (zł) | 52 900 | 41 900 | * - pomiar wg ADAC

d2zubvy

Wybrane wyposażenie seryjne:

| | Peugeot 1007 Happy | Renault Modus Pack Authentique |
| --- | --- | --- |
| Poduszki powietrzne | 6 | 2 |
| Układ ABS | S | S |
| Elektryczne sterowanie szyb przednich | S | S |
| Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | S | - |
| Centralny zamek | S | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S | S |
| Komputer | S | S | s - wyposażenie seryjne

Autor: Ryszard Polit

d2zubvy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zubvy
Więcej tematów