Paryski debiut dieslowsko-elektrycznej Kii Optima
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutowała Kia Optima Hybrid. Za jej napęd odpowiada tandem dieslowsko-elektryczny.
Jednostka wysokoprężna CRDi ma pojemność 1,7 l (136 KM). Współpracuje ona z niewielkim silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z 48-woltowej baterii ołowiowo-węglowej. Projekt dieslowsko-elektrycznego zespołu napędowego został zaprezentowany na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie i umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym z niską prędkością oraz podczas spokojnej jazdy szosowej - z funkcją ładowania akumulatorów podczas hamowania. Konstruktorzy zastosowali baterię ołowiowo-węglową zamiast litowo-jonowej ze względu na brak konieczności intensywnego chłodzenia podczas jazdy oraz względnej łatwości recyklingu.
Kia Optima T-Hybrid została wyposażona w zeroemisyjny system oszczędnościowy paliwa Stop/Start oraz napędzany paskiem wieloklinowym generator prądu zamiast alternatora. Pozwala on na niemal bezgłośny i bezdrganiowy restart silnika. Auto posiada też elektryczną sprężarkę doładowania dla silnika CRDi, w uzupełnianiu klasycznej turbosprężarki. Obecny poziom emisji dwutlenku węgla w konfiguracji z manualną skrzynią biegów wynosi 128 g/km.
- Patrząc w przyszłość nasz napęd "mild-hybrid" może oferować lepsze osiągi i niższe koszty bieżące, przy zachowaniu oczekiwanych zalet, tj. dobrego prowadzenia, komfortu jazdy i wysokiej jakości wykonania. T-Hybrid spowoduje obniżenie ogólnych kosztów eksploatacji przy zachowaniu atrakcyjnej ceny zakupu. Technologia ta jest naszym priorytetem - powiedział dyrektor operacyjny europejskiego oddziału marki, Michael Cole.
Obecnej koreańska marka nie planuje seryjnej produkcji tego auta. Zespół napędowy jest przedmiotem rozważań pod kątem przyszłościowego zastosowania w nowych modelach Kia.
Źródło: Kia
ll/tb/tb, moto.wp.pl