Panda jedzie do Włoch
Koncern Fiat chce przenieść do Włoch produkcję nowej wersji modelu Panda, który dotąd powstawał wyłącznie w Tychach. Siódmy, najlepiej sprzedający się samochód w Europie zostanie zastąpiony niszowym modelem Lancia Ypsylon.
Plan przeniesienia produkcji nowej wersji Pandy z polskich zakładów w Tychach do fabryki w Pomigliano d'Arco zapowiedział wczoraj szef Fiata Sergio Marchionne. Przenosząc produkcję nowej wersji Pandy pod Neapol, Fiat spełni życzenie włoskich polityków. Na pocieszenie tyskie zakłady mają przejąć produkcję znacznie mniej popularnego auta - Lancia Ypsilon.
Decyzja włoskich władz koncernu jest o tyle zastanawiająca, że tyskie zakłady Fiata znane są z najwyższej jakości produktów, w całym koncernie. Jakie mogą być powody takiej decyzji? Oficjalnie nic się na razie nie mówi. Wszystko wyjaśniają jednak liczby. Średnio w ciągu roku zakłady w Tychach opuszcza 260 tys. Fiatów Panda. Do tego w tym roku zakłady wyprodukują ich aż 300 tys. Dla porównania Lancii produkuje się trzy rzazy mniej.
Jakub Wielicki/PAP