Panamera Sport Turismo, czyli prawie-kombi od Porsche
Nowa odmiana Panamery otrzyma dalej poprowadzoną linię dachu i nieco bardziej pionowo ustawioną tylną szybę. Bardzo prawdopodobne, że model ten będzie wyglądał podobnie do konceptu sprzed czterech lat, który stylistycznie mocno przypominał nową Panamerę. Podobieństwo widać przede wszystkim w niskich tylnych światłach.
Pozostaje pytanie, jakim samochodem będzie Sport Turismo i czy będzie wystarczająco różnił się od standardowego modelu. Choć nie wygląda jak typowe kombi, to właśnie do takich samochodów trzeba je porównać. Większy bagażnik i wyżej poprowadzona linia dachu, zapewniająca więcej miejsca na głowy dla pasażerów siedzących z tyłu, to właśnie cechy nadwozia kombi. Oznacza to zatem, że topowa odmiana Panamery Sport Turismo ma szansę stać się najszybszym i najdroższym kombi na rynku.
Z drugiej strony model ten raczej nie będzie się znacząco różnił od standardowej Panamery. Zmiany w wyglądzie nie będą wielkie, ale Porsche zapewne liczy na przyciągnięcie klientów, którym nie podoba się linia standardowej odmiany – ta, choć wygląda atrakcyjniej niż w przypadku pierwszej generacji, to nadal może budzić mieszane uczucia.
Produkcja Porsche Panamery Sport Turismo ma ruszyć już w czasie, gdy samochód będzie debiutował w Paryżu.
Szymon Jasina, moto.wp.pl