Trwa ładowanie...
17-11-2011 12:38

Panamera GTS: komfort i sport

Panamera GTS: komfort i sportŹródło: zdjęcie producenta
d1n48ni
d1n48ni

Pięciodrzwiowe i sportowe ambicje rzadko idą w parze. Inaczej jest jednak w przypadku nowej Panamery GTS. Odmiana ta, choć nie jest najmocniejsza spośród wersji tego modelu, ma dawać właścicielowi szansę do szaleństw na torze.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wczesną wiosną 2011 r. Porsche przedstawiło Panamerę Turbo S – najmocniejszą odmianę tego modelu. Ci, którzy bardziej niż 550 KM pod maską cenią możliwości trakcyjne, niedługą będą mogli wybrać najbardziej sportową ze wszystkich wersji Panamery – GTS. Odmianę tę można rozpoznać po charakterystycznych elementach stylistycznych z przodu, po bokach i z tyłu nadwozia podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem. Także wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, sportową kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką GTS ze skóry i Alcantary zostało dopasowane do sportowego charakteru całego samochodu.

Sercem Panamery GTS jest zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM (316 kW) przy 6700 obr./min. Jednostka ta jest mocniejsza o 30 KM (22 kW) od silnika Panamery S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy - z 500 Nm do 520 Nm. Moc silnika na wszystkie cztery koła, bez przerywania siły ciągu, przenosi dwusprzęgłowa przekładnia Porsche. Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu NEFZ wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia spada do 10,7 l/100 km. Sportowe cechy nowego Panamera GTS to nie tylko przyspieszenie i prędkość maksymalna, lecz również zawieszenie, które według producenta ma sprawdzić się na torze wyścigowym. W aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów. Nadwozie zostało obniżone o dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej. Układ hamulcowy sportowego Panamera tworzą doskonałe hamulce stosowane w Panamera Turbo.

Nowa odmiana limuzyny Porsche trafi do salonów dilerskich w lutym 2012 r. O cenie niemiecki producent na razie nie informuje.

tb/

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj