Panamera GTS: komfort i sport

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Pięciodrzwiowe i sportowe ambicje rzadko idą w parze. Inaczej jest jednak w przypadku nowej Panamery GTS. Odmiana ta, choć nie jest najmocniejsza spośród wersji tego modelu, ma dawać właścicielowi szansę do szaleństw na torze.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Wczesną wiosną 2011 r. Porsche przedstawiło Panamerę Turbo S – najmocniejszą odmianę tego modelu. Ci, którzy bardziej niż 550 KM pod maską cenią możliwości trakcyjne, niedługą będą mogli wybrać najbardziej sportową ze wszystkich wersji Panamery – GTS. Odmianę tę można rozpoznać po charakterystycznych elementach stylistycznych z przodu, po bokach i z tyłu nadwozia podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem. Także wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, sportową kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką GTS ze skóry i Alcantary zostało dopasowane do sportowego charakteru całego samochodu.

Sercem Panamery GTS jest zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM (316 kW) przy 6700 obr./min. Jednostka ta jest mocniejsza o 30 KM (22 kW) od silnika Panamery S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy - z 500 Nm do 520 Nm. Moc silnika na wszystkie cztery koła, bez przerywania siły ciągu, przenosi dwusprzęgłowa przekładnia Porsche. Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu NEFZ wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia spada do 10,7 l/100 km. Sportowe cechy nowego Panamera GTS to nie tylko przyspieszenie i prędkość maksymalna, lecz również zawieszenie, które według producenta ma sprawdzić się na torze wyścigowym. W aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów. Nadwozie zostało obniżone o dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej. Układ hamulcowy sportowego Panamera tworzą doskonałe hamulce stosowane w Panamera Turbo.

Nowa odmiana limuzyny Porsche trafi do salonów dilerskich w lutym 2012 r. O cenie niemiecki producent na razie nie informuje.

tb/

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy