Trwa ładowanie...
d3deswf
26-03-2009 00:41

Otwarto nowy most na Warcie w Koninie

d3deswf
d3deswf

Nowy most na Warcie i zmodernizowany miejski odcinek drogi krajowej nr 25 Bydgoszcz - Ostrów Wlkp. otwarto uroczyście w sobotę w Koninie (Wielkopolskie). Ruch samochodowy na moście wprowadzony zostanie od poniedziałku.

"Jest to największa inwestycja w historii miasta Konina. Kosztowała ponad 200 mln zł, przy czym 75 proc. tej kwoty pozyskaliśmy z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 25 proc. to wkład własny miasta" - poinformował prezydent Konina Kazimierz Pałasz.

Dodał, że w kolejnym etapie planowana jest budowa obwodnicy, będącej nowym przebiegiem przechodzącej przez miasto drogi krajowej 25. Przewiduje się, że obwodnica i nowy most przejmą nawet 80 proc. dotychczasowego ruchu na trasie południe - północ, tworząc wygodniejszy dojazd do terenów inwestycyjnych w rejonie autostrady A2.

"Inwestycja ta jest dla miasta wyjątkowo ważna. Przez Konin prowadzą dwie ważne, coraz bardziej zatłoczone tranzytowe drogi krajowe: nr 25 z Bydgoszczy do Ostrowa Wlkp. oraz alternatywna dla płatnej autostrady A2, droga nr 92 z Konina do Wrześni. W centrum miasta, na odcinku ok. 2 km obie drogi biegną tą samą ulicą i przez ten sam - dotąd jedyny - most. W tej sytuacji zwykła kolizja czy wypadek drogowy, powodowały korki i paraliż komunikacyjny miasta" - wyjaśnił PAP prezydent Pałasz.

d3deswf

Dofinansowanie budowy nowego mostu i modernizacji miejskiego odcinka drogi krajowej nr 25 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT) to 42 mln euro, czyli ok. 150 mln zł. Reszta - ponad 50 mln zł - będąca wkładem samorządu Konina, pochodzi z zaciągniętego na ten cel kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i kredytu Banku Gospodarstwa Krajowego ze środków własnych.

Zmodernizowany odcinek drogi z mostem ma blisko 6,5 km. Najefektowniejszy jest północny odcinek inwestycji, czyli estakada z 17 przęsłami i wkomponowanym w nią mostem podwieszanym na pylonach. Według gospodarzy miasta most będzie tani w eksploatacji, bo jego konstrukcja opiera się na koncepcji kablobetonowej i nie wymaga cyklicznego remontowania, ponieważ nie ma praktycznie żadnych elementów stalowych.

Wykonawcą realizowanego w latach 2006-2007 projektu jest, należące do międzynarodowego koncernu Bilfinger Berger AG konsorcjum, które tworzą: Hydrobudowa-6, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych oraz Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych.(PAP)

d3deswf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3deswf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj