Oto mistrz eko-jazdy
Zgodnie z mottem brzmiącym „Poszukiwany kierowca przyjazny środowisku!” Opel zorganizował dwumiesięczny konkurs ecoFlex Experience, którego celem było podniesienie świadomości, iż prawidłowe, uwzględniające środowisko naturalne techniki jazdy (w połączeniu z odpowiednimi pojazdami) mogą w ogromnym stopniu przyczynić się do ograniczenia emisji CO2.
Po pokonaniu blisko 70 000 innych uczestników konkursu, 20 rywali (po jednym z każdego uczestniczącego w konkursie kraju) spotkało się w ten weekend na torze Sturup Raceway w pobliżu Malmo w Szwecji celem wzięcia udziału w wielkim finale. 25-letni zwycięzca konkursu ecoFlex Experience otrzymał symboliczne kluczyki do nagrody głównej: jednego z pierwszych egzemplarzy Opla Ampera z napędem elektrycznym, którego produkcja rozpocząć się ma w przyszłym roku.
Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca również mają powody do świętowania. Zdobywca drugiego miejsca w konkursie jazdy ekonomicznej, Yakup Pelit z Danii, wygrał Opla Astrę 1.3 CDTI ecoFlex. Ten kompaktowy pojazd o mocy 70 kW/95 KM zużywa zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, co prowadzi do wyjątkowo niskiego poziomu emisji CO2 wynoszącego 109 gramów na kilometr. Zdobywca trzeciego miejsca, Keijo Tapio Leppavuori z Finlandii, pochwalić będzie się mógł przyjaznym środowisku stylem jazdy w Corsie 1.3 CDTI ecoFlex, której średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,7 litra na 100 km (98 g CO2/km).
Pierwszą konkurencję stanowiła standardowa jazda miejska w Corsie, z mnóstwem startów, zatrzymań i ograniczeń prędkości. Ostateczny zwycięzca konkursu ecoFlex Experience Goncalves uzyskał średnie zużycie paliwa wynoszące 4,25 litra oleju napędowego na 100 km.
Kolejnym punktem programu była spokojna, dłuższa jazda w modelu Insignia; zwycięzca tego zadania – Duńczyk Pelit zużył średnio 4,31 l/100 km (drugie miejsce zajął Portugalczyk Goncalves, zużywając 4,61 l/100 km, na trzecim miejscu uplasował się Szwed Jesper Forsberg ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,68 l/100 km).
W zbiorniku Merivy znajdowało się zaledwie pół litra oleju napędowego, a zwycięzca w tej konkurencji Forsberg zdołał przejechać na nim 18,13 km.
Przy ograniczonej ilości paliwa w zbiorniku Astry celem było przejechanie 20 okrążeń w najkrótszym możliwym czasie; zadanie wymagało wyjątkowych umiejętności jazdy szybkiej, a jednocześnie pozwalających na przekroczenie linii mety. Zwycięzca, Słoweńczyk Gostencnik, zdołał tego dokonać w ciągu zaledwie 34 minuty i 19 sekund (drugie miejsce zajął Pelit z czasem 34 minuty i 27 sekund; trzecie miejsce należało do Włocha Fabio Bochicchio z czasem 34 minuty i 30 sekund).
W ostatecznym rozrachunku Antonio Goncalves zdołał osiągnąć największą równowagę między jazdą ekonomiczną, a sportową ze średnim zużyciem paliwa we wszystkich konkurencjach na poziomie zaledwie 3,95 l/100km.
SAMAR