Trwa ładowanie...
24-12-2012 12:49

Ostatnia Panda zjechała taśmy produkcyjnej w Tychach

Ostatnia Panda zjechała taśmy produkcyjnej w TychachŹródło: zdjęcie producenta
d6y8xdh
d6y8xdh

Fiat Panda drugiej generacji trafił do sprzedaży w 2003 roku. Od samego początku małe miejskie auto powstawało wyłącznie w tyskiej fabryce Fiata i było najważniejszym modelem włoskiej marki w produkowanym w Polsce. 21 grudnia 2012 roku wyprodukowano ostatni egzemplarz poprzedniej Pandy i tym samym zamknięto ważny rozdział w historii Fiata Auto Poland.

Produkowana w Polsce Panda drugiej generacji od samego początku cieszyła się dużą popularnością. Stosunkowo przestronne jak na swoja klasę nadwozie miało pudełkowaty kształt, ale dzięki temu było bardziej praktyczne. Wyjeżdżające z tyskiej fabryki samochodu pozwoliły też zmienić wizerunek Fiata. Jakość Pandy drugiej generacji była dużo lepsza niż w przypadku wcześniejszych modeli włoskiej marki.

Dzięki niskiej cenie Panda II była chętnie kupowana w całej Europie. Model oferował silniki benzynowe (również z instalacja LPG) i diesla. Najbardziej uniwersalna wersja 4x4 pozwalała na jazdę nie tylko po mieście.

Przez blisko 10 lat produkcji w Tychach powstało 2 168 491 Pand drugiej generacji - na koniec sprzedawanej pod nazwą Panda Classic. Na bazie tego modelu stworzono też popularnego Fiata 500, Lancię Ypsilon i Forda Ka. Wszystkie trzy modele nadal będą wytwarzane w polskiej fabryce Fiata.

d6y8xdh

"Polska" Panda kupowana była przede wszystkim przez Włochów. Do rodzimego kraju Fiata trafiło 1 309 771 samochodów. Stosunkowo dużą popularnością Panda II cieszyła się też w Polsce, gdzie nabywców znalazło 122 036 egzemplarzy. Mały Fiat z tyskiej fabryki trafił nawet do Japonii, gdzie sprzedano 3594 tych aut.

Panda trzeciej generacji produkowana jest już we Włoszech. Ta zmiana, w połączeniu z kryzysem w europejskiej branży motoryzacyjnej, oznacza, że wraz zakończeniem wytwarzania Pandy FAP jest zmuszony do zmniejszenia zatrudnienia. Pracę w tyskiej fabryce straci 1450 osób. W tegorocznej produkcji (do końca listopada) najwięcej było Fiata 500 (139 109 aut), modelu Panda Classic (89 427) oraz Lancii Ypsilon (45 tys. 692).

sj, moto.wp.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj