Trwa ładowanie...
d1wuq1e
14-07-2015 15:40

Opolskie/ Wybrano pierwsze projekty drogowe do realizacji w ramach RPO

d1wuq1e
d1wuq1e

Przebudowa kilku odcinków dróg wojewódzkich położonych na strategicznych dla Opolszczyzny połączeniach drogowych oraz lepsze skomunikowanie ważnych dróg z autostradą A4 znalazły się wśród pierwszych projektów drogowych wybranych do realizacji w ramach RPO.

Listę pierwszych projektów dot. przebudowy dróg wojewódzkich na kilku odcinkach, których realizacja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, wybrał na wtorkowym posiedzeniu zarząd woj. opolskiego. Będą one dofinansowane, jako projekty pozakonkursowe i priorytetowe, z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Woj. Opolskiego na lata 2014-2020.

Pierwszy z projektów dotyczy poprawy dostępności do węzłów autostrady A4 Gogolin i Olszowa dzięki budowie nowego wiaduktu nad linią kolejową na drodze wojewódzkiej nr 426, budowie tej drogi w Strzelcach Opolskich oraz rozbudowie drogi nr 494 na odcinku Olesno - Łowszów. Obydwa zadania mają być realizowane w latach 2015-2016, a ich łączna szacowana wartość to 30 mln zł.

W ramach kolejnego zadania ma być rozbudowana trasa wojewódzka nr 454 w miejscowości Kup znajdująca się w osi dróg północ-południe w regionie. To inwestycja także przewidziana na dwa lata, a jej szacowana wartość to 10 mln zł.

d1wuq1e

Trzecim projektem, który został zaakceptowany do realizacji, jest zadanie służące poprawie połączenia południowej części woj. opolskiego z autostradą A4, w ramach którego ma być rozbudowana droga wojewódzka nr 416 w miejscowości Pietna za, jak się szacuje, ok. 14 mln zł oraz przebudowany fragment drogi nr 414 na odcinku Górki - Chrząszczyce, co ma z kolei kosztować 5 mln zł.

Łączna szacowana wartość wszystkich zadań, które wybrano do realizacji, to ok. 59 mln zł. Jaka będzie ich ostateczna wartość - okaże się po przetargach. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk - postępowania przetargowe trwają. "Mamy już oferty przetargowe złożone, ale nie są jeszcze wybrani wykonawcy" - dodał tłumacząc, że rozstrzygnięcia mają być znane w ciągu miesiąca.

Violetta Ruszczewska z biura prasowego opolskiego urzędu marszałkowskiego wyjaśniła, że zatwierdzone przez zarząd we wtorek projekty pomogą w rozwiązaniu problemów istotnych z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. "Należą do nich zwłaszcza dostępność do autostrady A4, łączącej region z resztą kraju oraz połączenie komunikacyjne pomiędzy południową i północną częścią województwa" - dodała wyjaśniając przy tym, że zmodernizowane drogi mają poprawić bezpieczeństwo transportu, zwiększyć atrakcyjność inwestycyjną regionu, ograniczyć korki i zlikwidować wąskie gardła komunikacyjne.

Horaczuk w rozmowie z PAP dopowiedział, że modernizacja tych tras jest konieczna m.in. ze względu na ich stan techniczny i duże natężenie ruchu. Dodał, że drogi, na których znajdują się przeznaczone do remontu odcinki, to trasy wpisane są jako strategiczne w takich dokumentach jak np. Wieloletni Program Przebudowy Dróg Wojewódzkich. "Z uwagi na funkcję, jaką ciągi te pełnią w rozprowadzaniu ruchu na sieciach komunikacyjnych w regionie na oraz to, że są to najczęściej wykorzystywane gospodarczo oraz przez mieszkańców drogi, pełnią one najważniejsze funkcje transportowe w województwie" - zaznaczył.

d1wuq1e

Zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych opolskiego urzędu marszałkowskiego Tomasz Hanzel dodał, że połączenia północy i południa województwa z autostradą oraz remont drogi nr 454 - obok budowy obwodnicy Czarnowąs - to duże, priorytetowe dla regionu przedsięwzięcia drogowe. Tłumaczył, że zadania wybrane przez zarząd we wtorek do realizacji są uzupełnieniem tych, które były już realizowane w ramach poprzedniego RPO.

"To są kolejne odcinki na ważnych trasach, (...) będące w bardzo złym stanie technicznym. Muszą być zrobione, bo mogą spowodować paraliż komunikacyjny na odcinkach łączących ważne ośrodki" - zaznaczył.

Dodał też, że połączenia północ-południe woj. opolskiego zawsze były "w najsłabszym stanie i było ich bardzo mało". "Mamy dobre połączenia wzdłuż autostrady. Autostrada powoduje też, że na odcinku wschód - zachód jesteśmy dobrze skomunikowani. Piętą Achillesową było właśnie połączenie północy i południa regionu" - podsumował.

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj