| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/605/opel-fotele.jpg',600,417) ) |
| --- | Osiemdziesiąt procent dorosłej populacji cierpi na sporadyczne, a jedna trzecia z niej, na chroniczne bóle pleców. Obok osób prowadzących siedzący tryb życia, to właśnie kierowcy – spędzający długi czas za kierownicą – są najbardziej narażeni na ponadprzeciętną ilość problemów z kręgosłupem. Adam Opel AG zainwestował w projekt i produkcję siedzeń dla nowej gamy Vectry około 75 milionów euro.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/244/opel_vectra-06.jpg',600,426) ) |
| --- | Projektując siedzenia samochodowe, Centrum Techniki Opla (ITDC) stara się w możliwie dużym stopniu zadośćuczynić wymogom ergonomii. Dotyczą one odpowiedniej wysokości fotela, długości siedziska oraz kątów nachylenia oparcia. Zaleca się ponadto stosowanie regulacji zarówno długości siedzisk foteli, jak i podparcia lędźwiowego, zależnie od wzrostu użytkownika, a także minimalną wysokość oparcia i zagłówka (łącznie 850 mm). Są to parametry zapewniające zoptymalizowaną ergonomicznie pozycję siedzenia kierowcy i pasażerów o różnym wzroście i wadze.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/244/opelvectra04.jpg',600,417) ) |
| --- | Centrum Techniki Opla (ITDC) zaprojektowało ostatnio nowe fotele, które montowane będą opcjonalnie w Vectrze i Signum od jesieni tego roku. Różnią się one od standardu obecnie stosowanego w Vectrze trzema zasadniczymi właściwościami: regulacją podparcia lędźwiowego w zależności od wzrostu użytkownika, regulacją długości siedziska oraz aktywnym systemem ogrzewania i wentylacji, zwiększającym komfort jazdy. Fotele będą regulowane w 18 pozycjach.