Opel z najlepszym wynikiem od 11 lat
Opel w Polsce ma powody do zadowolenia. Niemiecka marka, sprzedając prawie 31,9 tys. samochodów osobowych i dostawczych, odnotowała w ubiegłym roku swój najlepszy wynik od jedenastu lat.
W porównaniu do 2014 roku liczba zarejestrowanych Opli wzrosła w roku 2015 o przeszło 13 proc. Dla marki oznacza to wzrost udziału w polskim rynku do 7,8 proc.
- Miniony rok dostarczył nam wiele powodów do radości: przekroczyliśmy liczbę 30 tys. sprzedanych aut, zwiększyliśmy zarówno sprzedaż, jak i udział marki w rynku - powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Motorem sprzedaży w Polsce okazała się kompaktowa Astra, która znalazła przeszło 10,6 tys. nabywów, o prawie 21 proc. więcej niż rok wcześniej. To najważniejszy model Opla na całym rynku europejskim. Tym ważniejszy, że do sprzedaży weszła nowa, piąta generacja tego samochodu. W Europie zebrano na nią już ponad 65 tys. zamówień. To dużo, zważywszy na fakt, że w większości krajów auto pojawiło się w sprzedaży dopiero w listopadzie.
- Już wiosną do polskich salonów trafi wersja kombi, czyli nowa Astra Sports Tourer - dodaje Mieczkowski.
Astra produkowana jest w Gliwicach oraz w brytyjskim Ellesmere Port, gdzie powstaje głównie odmiana kombi, oraz wersje na lokalny rynek. Dla gliwickiej fabryki produkcja nowej Astry będzie gwarancją stabilności na najbliższe kilka lat. Zakład zwiększył na początku ubiegłego roku zatrudnienie, a w obecnym roku będzie mógł wykorzystać nawet 85 proc. swoich zdolności produkcyjnych.
Już teraz gliwicki zakład jest liderem wzrostu produkcji samochodów w Polsce. W 2015 roku z linii montażowych zjechało przeszło 169 tysięcy aut, o ponad połowę więcej niż w roku 2014. W listopadzie ub. roku zakład zaczął produkcję przeznaczoną na rynek Stanów Zjednoczonych. To Buick Cascada - przygotowana dla amerykańskich klientów Astra w wersji kabriolet. Jest pierwszym produkowanym w Gliwicach autem pod marką Buick i zarazem pierwszym modelem, jaki jest wysyłany do USA. Pierwsza partia tych samochodów już płynie do amerykańskiego odbiorcy. Auto zaprezentowane na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit zostało bardzo dobrze przyjęte i według przedstawicieli Opla, cieszy się dużym zainteresowaniem.
Adam Woźniak/BC