Opel przygotowuje się do produkcji nowej Astry w Gliwicach
Jeszcze przed końcem 2014 roku ma się zakończyć rekrutacja nowych pracowników dla gliwickiej fabryki Opla. Zakład szuka na rynku ok. 300 osób w związku z przygotowywanym rozpoczęciem produkcji nowej generacji modelu Astra i uruchomieniem trzeciej zmiany.
O planowanym zatrudnianiu na stanowiska produkcyjne firma informowała pod koniec października. Aktualnie nadal poszukuje odpowiednich osób. Zakończenie rekrutacji zaplanowano na grudzień; nowozatrudnieni będą mogli zacząć pracę na początku 2015 r.
- Chociaż rozpoczęcie produkcji nowego modelu planujemy w drugiej części przyszłego roku, chcemy by nowo przyjęci pracownicy podjęli pracę już w styczniu. W dalszym ciągu poszukujemy odpowiednich kandydatów - zaznaczył dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.
Wcześniej Korpak informował m.in., że grupa ok. 300 przyjmowanych pracowników uzupełni dotychczasowe zasoby firmy. Do gliwickiego zakładu ma m.in. wrócić część jego pracowników, którzy do niedawna czasowo pracowali w innych zakładach General Motors w Europie. Oprócz tego w Gliwicach ma podjąć pracę część dotychczasowych pracowników z Tychów. Zatrudniający ok. 500 osób tyski zakład General Motors Manufacturing Poland (dawna fabryka silników Isuzu w Tychach) połączono w listopadzie 2013 roku z fabryką w Gliwicach, tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami.
Według planów firmy łącznie na trzeciej zmianie w Gliwicach pracować ma ok. 800 osób. Grupę ok. 300 pracowników wracających z zagranicy, a także ok. 200-300 osób z Tychów, uzupełni właśnie 300 osób, które firma pozyskuje z rynku. Rekrutację prowadzi zewnętrzna firma Adecco Poland.
Gliwicki zakład General Motors Manufacturing Poland produkuje obecnie czwartą generację Opla Astry i Cascadę. Zakład zatrudnia już 3,5 tys. pracowników (jeszcze w październiku padała liczba ok. 3 tys.). Produkcja odbywa się w systemie dwuzmianowym. Zwiększenie zatrudnienia jest potrzebne wobec wprowadzenia kolejnej generacji Astry i oczekiwanego wzrostu produkcji.
Na razie koncern chwali się rekordowymi w 2014 roku wynikami sprzedaży Opli w Polsce. Do końca listopada sprzedano w kraju 25 249 samochodów osobowych i dostawczych tej marki. To najlepszy wynik od 2008 r. i o ponad 40 proc. lepszy niż w 2013 roku. Opel zwiększył też o 1,49 pproc. udział w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, osiągając poziom 7,46 proc.