Opel Mokka z dedykowaną instalacją LPG
Mokka, mały SUV Opla, jest teraz dostępny w wariancie zasilanym płynnym gazem LPG. Polskie ceny tej odmiany poznamy w grudniu.
W trybie jazdy LPG silnik 1,4 Turbo (140 KM) spala średnio 7,7 l gazu na 100 km i emituje 124 g CO2/km. Pojazd spełnia standardy emisji Euro 6. W porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1,4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą ok. 50 proc. Jednostka 1,4 Turbo LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny o pojemności 53 l. Zbiornik gazu jest natomiast w stanie pomieścić 34 l paliwa, dzięki czemu zasięg wynosi do 900 km.
Zbiornik ten umieszczono we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika. Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG. Na przednim panelu instrumentów znajduje się wskaźnik zakresu jazdy, który wskazuje poziom zużycia benzyny i autogazu.
Największym i najważniejszym rynkiem dla "gazowego" modelu będą Włochy. Wśród kilku innych znaczących rynków znajdują się też Niemcy.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl