Opel kontynuuje dobrą passę na europejskim rynku
Według wstępnych danych Opel znacznie zwiększył sprzedaż w Europie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku. Od stycznia do maja liczba rejestracji nowych pojazdów marki Opel wzrosła w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 3,6 proc. do 454 807 sztuk. Odpowiada to udziałowi w całym europejskim rynku sprzedaży pojazdów na poziomie 5,77 proc. W maju Opel sprzedał 95 143 samochody i osiągnął 5,96 proc. udziału w rynku.
Z całej Europy wpłynęło już ponad 240 000 zamówień na Mokkę, ponad 90 000 na małego Adama i ponad 100 000 na odnowioną flagową Insignię. W pierwszych pięciu miesiącach Opel zwiększył udział w rynku w 10 europejskich krajach. Wśród nich znalazły się Niemcy, gdzie w tym czasie udział marki wzrósł do 6,88 proc. W samym maju udział Opla w rynku osiągnął 7,26 proc. SUV Mokka był najchętniej kupowanym pojazdem tego typu w maju, a także w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku. Corsa, która od lat odnosi rynkowe sukcesy, była w maju najpopularniejszym modelem w segmencie małych samochodów. W tym samym miesiącu, a także przez pierwsze pięć miesięcy 2014 roku, Zafira zajmowała drugie miejsce w rankingu minivanów.
W Wielkiej Brytanii Vauxhall obronił swoją pozycję drugiej pod względem popularności marki zarówno w pierwszych pięciu miesiącach, jak i w maju. W tych samych okresach Insignia i Zafira były liderami swoich segmentów. W maju dołączyła do nich Mokka. W maju Opel odniósł sukces na Węgrzech, gdzie był liderem całego rynku.