Opel Insignia OPC: topowy model marki po nowemu
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje odświeżona wersja Opla Insignii OPC. Topowy model marki będzie dysponował mocą 325 KM i momentem 435 Nm.
Posiadająca napęd na cztery koła Insignia otrzymała zmienioną stylistykę z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu. Modyfikacjom uległo podwozie, szczególnie tylna oś, w której zmieniono ok. 60 proc. wszystkich podzespołów. Poprawie uległy wskaźniki hałasu i wibracji.
W środku panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Elementami klasy premium są sportowe fotele Recaro (opcjonalnie dostępne w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień), gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC, nowa deska rozdzielcza oraz inna centralna konsola. Kierowca będzie posiada dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu - wszystko to na opcjonalnym, 8-calowym wyświetlaczu. Nowa sportowa kierownica w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Jeżeli nie będą używane przez co najmniej 12 s - samochód będzie kontynuował jazdę w trybie automatycznym.
Za lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność, odpowiada nowy elektroniczny program stabilizacji. Poprawę przyczepności samochód zawdzięcza zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami.
Z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła Insignia OPC rozpędza się do "setki" w 6 s (Sports Tourer: 6,3 s), zaś ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Producent będzie oferował wersje bez ogranicznika - w takim przypadku wartości te wyniosą 270 i 265 km/h (Sports Tourer). Projektanci zdecydowali się na zastosowanie układu hamulcowego Brembo.
Wspomniany napęd 4x4 obejmuje sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzięki którym pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie - od 0 do 100 proc. - rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl