Opel Insignia na gaz
Insignia jest teraz dostępna także z turbodoładowanym silnikiem 1.4 LPG ecoFLEX, przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla.
Nowa Insignia LPG ecoFLEX oferuje moc rzędu 103 kW/140 KM, zużywając zaledwie 7,6 litra gazu na 100 km (emisja CO2: 124 g/km) i jest oferowana w cenie od 100 550 PLN. W porównaniu z sedanem wyposażonym w silnik benzynowy 1.4 (5,7 l/100 km) zatankowanie czterodrzwiowej Insignii z instalacją LPG jest tańsze o prawie 40 proc..
Na potrzeby wersji zasilanej gazem inżynierowie Opla wzmocnili zawory i gniazda zaworowe oraz zoptymalizowali moduł sterowania silnikiem. Wszystkie wersje nadwoziowe z instalacją LPG są wyposażone w sześciobiegowe przekładnie manualne. Zbiornik gazu o użytecznej pojemności 42 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego, co nie spowodowało zmniejszenia bagażnika i nie obniżyło funkcjonalności Insignii. Zasięg samochodu na paliwie gazowym wynosi 500 kilometrów, ale po zatankowaniu benzyny rośnie on do 1700 kilometrów (dotyczy wersji sedan i hatchback).
Zawór umożliwiający tankowanie LPG znajduje się tuż obok tradycyjnego wlewu paliwa. Opel dołącza do wyposażenia zestaw końcówek do dyszy dystrybutora umożliwiających bezproblemowe tankowanie gazu w całej Europie. Kierowca dokonuje wyboru paliwa za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Zasilanie gazem jest sygnalizowane diodą, która gaśnie po przełączeniu w tryb zasilania benzyną. Na uwagę zasługuje wskaźnik poziomu paliwa, który jednocześnie podaje informację o stanie gazu i benzyny.