OPEL GT I
| Lata produkcji | 1968 - 1973  | 
| Dostępne wersje nadwoziowe | coupe  | 
| Silniki | 1.9 (83KM)  | 
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna  | 
| Rozstaw osi (mm) | 2431  | 
| Długość (mm) | 4113  | 
| Szerokość (mm) | 1580  | 
| Wysokość (mm) | 1225  | 
| Marki | |
| Model | 
Opel GT, to sportowy samochód osobowy, zaliczany do segmentu G. Pierwsze koncepcyjne egzemplarze zaprezentowano w 1965 roku podczas salonu w Paryżu i Frankfurcie. Wersja produkcyjna zadebiutowała w 1968 roku, jako niewielkie auto sportowe. Występuje jako 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupe. Technologicznie bazuje na rozwiązaniach modelu Opel Kadett B. Za budowę odpowiada francuska firma Brissonneau & Lotz. Stylistyka auta jest bardzo dynamiczna, nowoczesna o sportowym charakterze. GT zaprojektowali: Clare McKichan, który ma na swoim koncie wiele projektów dla Chevroleta, stąd też w dość oczywisty sposób linie GT kojarzą się z legendarnym amerykańskim autem sportowym, Chevroletem Corvette oraz Chuck Jordan, który zaprojektował wcześniej m.in. Chevroleta Camaro oraz Corvette Stingray. Pod długą maską GT montowano czterocylindrowy silnik o pojemności 1.1 litra oraz mocy ledwie 67 KM. Zdecydowanie mocniejszą wersją była odmiana z jednostką napędową o pojemności 1.9 litra i mocy 102 KM. Na rynku amerykańskim, w 1971 
roku, w związku z zaostrzeniem norm emisji spalin Opel obniżył moc do 83 KM (przez redukcję kompresji). Moc przenoszona była na koła tylne za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej bądź przez 3-biegowy automat. Ciekawym rozwiązaniem w tym modelu jest system otwierania i chowania przednich reflektorów, które nie podnosiły się, ale obracały o 180 stopni.