OPEL Corsa E
Lata produkcji | 2015 |
Dostępne wersje nadwoziowe | hatchback |
Marki | |
Model |
Kolejna odmiana Corsy zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2014 r. Podwozie nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji. Stabilność jazdy wzrosła dzięki niższemu o 5 mm środkowi ciężkości, sztywniejszej ramie pomocniczej i nowej geometrii zawieszenia z nowymi przegubami z przodu. Pod maską zamontowano nowy, 3-cylindrowy silnik 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo. Wykonany z aluminium motor posiada wałek wyrównoważający obracający się w kierunku przeciwnym do obrotów wału korbowego. Jednostka będzie dostępna w dwóch wariantach mocy - 90 i 115 KM, przy czym maksymalny moment obrotowy dla obu jest ten sam i wynosi 170 Nm od 1800 obr./min. Zużycie paliwa dla pierwszej z nich wynosi 4,3 l/100 km. Innymi dostępnymi silnikami będą "benzyniaki" 1,2 i 1,4 oraz wysokoprężne 1,3 CDTI (75 lub 95 KM). Do wyboru będą 6-biegowa skrzynia manualna, 6-stopniowa przekładnia automatyczna oraz zautomatyzowana Easytronic 3,0. Przód auta posiada reflektory w kształcie skrzydeł z LED-owymi światłami
do jazdy dzienne oraz trapezowaty wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki. Tył utrzymano w oszczędnej stylistyce. Szerokie, dzielone światła tylne optycznie poszerzają auto i zachodzą na boki nadwozia, podkreślając muskularność sylwetki.