Trwa ładowanie...
08-11-2011 12:50

Opel Astra OPC: najmocniejsza

Opel Astra OPC: najmocniejszaŹródło: zdjęcie producenta
d15b3or
d15b3or

Jeszcze nie doczekaliśmy się premiery Opla Astry w wersji trzydrzwiowej, a Niemcy już pokazali zapowiedź najmocniejszej w historii wersji swojego popularnego hatchbacka. Będzie to Opel Astra OPC.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zapowiedzi są szumne. Specjaliści z Opel Performance Center (OPC) wykazali się sporą dawką szaleństwa. Pod maskę niewielkiego samochodu wcisnęli dwulitrowy silnik benzynowy, który dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz turbosprężarce osiąga aż 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Dla porównania warto przypomnieć, że główny konkurent auta - VW Golf GTI - ma jedynie 210 KM i 280 Nm.

Pewnie zastanawiacie się, jaki rodzaj napędu będzie miała nowa Astra OPC. Cała moc i moment obrotowy będzie przenoszony za pomocą sześciostopniowej przekładni na przednie koła. Tak, dobrze myślicie - odważna decyzja. Niemcy twierdzą jednak, że auto prowadzi się wręcz doskonale - testy przeprowadzane były na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nürburgring w Niemczech. Jak jest na prawdę - okaże się już wkrótce. Na razie jedno jest pewne Astra OPC rozpędza się do 250 km/h.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Aby przeniesienie napędu radziło sobie z tak dużą mocą oraz momentem, niemieccy inżynierowie zamontowali dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Ma to zapewnić większą stabilność samochodu oraz dużo lepszą przyczepność przy dużych prędkościach. Zmieniono również układ hamulcowy. Aby zatrzymać to bardzo szybkie auto do pracy zabrali się spece z Brembo.

d15b3or

W porównaniu z seryjną Astrą GTC, nowe wcielenie auta ma całkowicie od nowa skonstruowane zawieszenie. Opel twierdzi, że całe zawieszenie powstało "pod kątem poprawienia dynamiki poprzecznej i przyczepności do nawierzchni". Auto wyposażono też w aktywne zawieszenie FlexRide, dzięki któremu kierowca będzie mógł wybierać twardość resorowania.

Oczywiście nie mogło obyć bez zmian stylistycznych auta. Prócz olbrzymich kół nowego przedniego i tylnego zderzaka, auto otrzymało spory spoiler dachowy, dwie końcówki wydechu w kształcie trapezu oraz nakładki na progach. Również wnętrze zasłużyło na wyczynowe siedzenia i spłaszczoną u dołu, obszytą skórą, sportową kierownicę.

WP: Lopez

mw/mw

d15b3or
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d15b3or
Więcej tematów