Trwa ładowanie...
12-01-2009 14:58

Opel Astra III Kombi 2.0 Turbo

Opel Astra III Kombi 2.0 Turbo
d2yrwgi
d2yrwgi

Astra trzeciej generacji w wersji kombi oferuje nie tylko więcej miejsca na bagaż, ale z dwulitrowym silnikiem Turbo także znakomite osiągi.

Kiedy kilka miesięcy po premierze hatchbacka Opel zaprezentował Astrę III z nadwoziem kombi, okazała się ona nie mniej atrakcyjna od podstawowego modelu.
Pod koniec lat 90-tych udział tej wersji w sprzedaży Astry utrzymywał się na poziomie 45-50 procent, co sprawiło, że firma z Russelsheim bardzo poważnie podeszła do nowego projektu.
Konstruktorzy Astry III Kombi nie ograniczyli się tylko do przekonstruowania tylnej części nadwozia, ale poszli znacznie dalej.

Cechy szczególne

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11626/astra3kombi1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W odróżnieniu od wersji 5-drzwiowej kombi jest o 26 cm dłuższy, 4 cm wyższy i ma o 8,5 cm większy rozstaw osi. To wszystko spowodowało, że we wnętrzu wygospodarowano sporo miejsca zarówno dla pasażerów jak i bagażu.
Dzięki przesuwanej tylnej kanapie można powiększyć bagażnik bez konieczności rezygnacji z podróży piątki osób. Kiedy jednak zajdzie potrzeba transportu większego ładunku najlepiej rozłożyć kanapę Astry, co pozwoli nam na uzyskanie przestrzeni bagażowej nawet do 1570. Dodatkowym atutem są elementy ułatwiający aranżację bagażnika. Przymocowaną do specjalnych zaczepów (50 zł) siatkę mocującą (100 zł) można dowolnie konfigurować, co pozwoli skutecznie zabezpieczyć np. torby z zakupami. Za dopłatą 500 zł możemy wyposażyć to auto w dodatkowy schowek pod podłogą

d2yrwgi

Silnik

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11626/astra3kombi2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Testowany przez nas silnik 2.0 l Turbo posiada moc 170 KM, ale w ofercie znalazła się także wersja 200-konna. Według danych fabrycznych rozpędza auto do ”setki” w 8,9 sekundy, a maksymalnie do 217 km/h. Tak znakomite osiągi okupione są jednak wysokim spalaniem. Podczas spokojnej jazdy nie udało nam się zejść poniżej 10 l/100 km, natomiast chcący w pełni wykorzystać walory napędu Opla, bez problemu przekroczymy 15 l/100 km.

Wrażenia z jazdy

Astrę Kombi prowadzi się wręcz znakomicie i zarówno pod względem dynamiki, jak i właściwości jezdnych nie odczuwa się gorszych parametrów niż w hatchbacku. Skrzynia biegów ma nieduże skoki, ale działa lekko i precyzyjnie.
Mocny silnik w połączeniu z nowoczesnym zawieszeniem Astry III zapewnia prawdziwie sportowe wrażenia. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11626/astra3kombi3-b.jpeg',500,372) ) |
| --- |Pojazd znakomicie trzyma się drogi i nawet na pokonywanych z dużą prędkością krętych trasach nie pozbawia kierowcy poczucia pewności i bezpieczeństwa. Podobnie jak w Astrze 3 i 5-drzwiowej w opcji dostępne jest aktywne zawieszenie IDSPlus (Interactive Driving System), za który trzeba dopłacić 5000 zł.
Jeśli mamy zamiar podróżować bardziej sportowo, ale mniej komfortowo, możemy użyć przycisku z napisem Sport, który sprawi, że zawieszenie Astry stanie się twardsze. Szybka jazda wcale nie jest straszna Oplowi, który mimo swej długości pokonywał zakręty niczym sportowy hatchback, nie przechylając się przy tym zbytnio na boki.
Astra III Kombi 2.0 Turbo w wersji Enjoy kosztuje 84700 zł i wyposażona została m.in. w 4 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, ręczną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby i radioodtwarzacz CD. Dopłacić musimy za kurtyny, ESP (3250 zł), automatyczną klimatyzację (1400 zł), sportową kierownicę (950 zł) i 17-calowe felgi aluminiowe (4000 zł).

d2yrwgi

Podsumowanie

Astry trzeciej generacji jest jedną z najbardziej interesujących propozycji wśród pojazdów segmentu C. W wersji kombi jest nie mniej atrakcyjna wizualnie i o wiele bardziej funkcjonalna. W połączeniu z mocnym silnikiem stanowi idealną ofertę dla zwolenników szybkich, a przy tym uniwersalnych aut.

Wybrane dane techniczne:
| Typ silnika | Benzynowy, Turbo |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 1998 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
: | 170/5200 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 250/1950 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 8,9 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 217 |
| Pojemność bagażnika (l): | 500/1570 |
| Zużycie paliwa: średnie (l/100 km): | 9,1 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 451/180/150 |
| Rozstaw osi (cm): | 270 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): | 2/12 |
| Cena (zł): | 84 700 |
Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

| Przestronność wnętrza | * | Dużo miejsca z przodu i z tyłu, zwłaszcza na nogi, duży bagażnik |
| --- | --- | --- |
| Silnik | * | Dynamiczna i elastyczna jednostka napędowa o wysokiej kulturze pracy |
| Poziom hałasu | | Dobrze wyciszone wnętrze auta |
| Zużycie paliwa | * | Moc silnika okupiona jest znacznie wyższym spalaniem od deklarowanego przez producenta |
| Wyposażenie | *
* | Dość bogate, ale wiele elementów wymaga dopłaty |
Wybrane wyposażenie seryjne

d2yrwgi

| Poduszki powietrzne | 4 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | 3250 zł |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie | S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S |
| Klimatyzacja ręczna | S |
| Radioodtwarzacz z CD | S |
S- wyposażenie standardowe
Autor: Tomasz Szmandra |

|
| --- |

d2yrwgi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2yrwgi
Więcej tematów