Opel Astra III generacji dopiero wiosna 2004 roku
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1010/astra3-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Opel zaprezentuje trzecią generację Astry podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (13-21 września 2003 roku). Nowa Astra ma wyglądać na znacznie dynamiczniejszą od poprzedniczki. Jako, że Opel ma już modele Zafira i Meriva, które są propozycją dla tych, którzy po aucie kompaktowym oczekują dużej pakowności, przy Astrze projektanci skupili się na sportowym stylu nadwozia. Producent obiecuje też wyposażenie nie montowane dotychczas w segmencie pojazdów kompaktowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1010/astra3-02.jpg',600,424) ) |
| --- | Astra trzeciej generacji wyposażona będzie opcjonalnie w adaptacyjny system zawieszenia IDSPlus (Interactive Driving System) wraz z systemem stałej kontroli amortyzowania (Continuous Damping Control – CDC). System ma na bieżąco analizować warunki jazdy i odpowiednio dostosowywać harakterystykę tłumienia amortyzatorów. Kierowca będzie też mógł sam wybrać „twardszy” tryb sportowy. Inne opcje obejmują system samoregulujących się reflektorów przednich (AFL – Adaptive Forward Lighting), po raz pierwszy oferowany w tym segmencie, system automatycznego włączania reflektorów po zapadnięciu zmroku, oraz nowe silniki benzynowe TWINPORT i wysokoprężne common rail turbo.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1010/astra3-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Nowa, pięciodrzwiowa Astra pojawi się w sprzedaży wiosną 2004 roku, a w niedługim czasie dołączy do niej wersja kombi i trzydrzwiowy wariant sportowy. Początkowo dostępnych będzie pięć silników benzynowych i trzy wysokoprężne o pojemności od 1,4 do 2,0 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Nowością jest silnik wysokoprężny CDTI o pojemności 1,9 litra (150 KM) i 170-konny silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów. Podobnie jak dwulitrowa jednostka turbo o mocy 200 KM, współpracują one standardowo z nową, sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Opel oferuje także ręczną skrzynię pięciobiegową, skrzynię automatyczną oraz ulepszoną, zautomatyzowaną skrzynię “Easytronic”.