Dla młodych i bogatych
Prezentujemy pierwszego polskiego, sportowego Opla. Polskiego, bo jest produkowany tylko i wyłącznie w fabryce w Gliwicach. Sportowego, bo ten model ma takie aspiracje. W Europie okazał się być tak pożądany, że jego produkcja rozpoczęła się trzy miesiące wcześniej, niż planowano. Oto Opel Astra GTC.
Opel Astra GTC to najnowsza wersja popularnego modelu klasy kompakt. Przygotowanie fabryki Opla w Gliwicach do produkcji trzydrzwiowej Astry kosztowało 325 mln zł. W tym roku z linii montażowej ma zjechać 60 tys. takich aut. Na tym nie koniec. W sierpniu w Gliwicach ma się rozpocząć produkcja wersji sedan, a w styczniu 2013, kabrioletu na bazie nowej Astry.
Choć formalnie jest jedną z wersji Astry IV, w praktyce to całkiem inny samochód. Jedyne elementy zewnętrzne, które są takie same w obu modelach to antena na dachu i obudowy zewnętrznych lusterek.
Z boku mocne przetłoczenia, wyrazisty kształt tyłu i charakterystyczne lampy. Jest sportowo i z pazurem. Przód wyróżnia się zmienionym kształtem reflektorów i osłony chłodnicy. W porównaniu z 5-drzwiową Astrą, GTC jest niższa i krótsza, ale ma większy rozstaw osi i kół.