Trwa ładowanie...
30 czerwca 2011, 13:43

Opel Astra: bardziej ekonomiczna i ekologiczna

Opel Astra: bardziej ekonomiczna i ekologicznaŹródło: zdjęcie producenta
d1unfrg
d1unfrg

Proponowana przez Opla gama „zielonych” samochodów ecoFLEX rozszerza się o nowy model – Astrę, która ma palić niemal o litr mniej niż do tej pory. Ponadto na każdy kilometr jazdy auto emituje tylko 99 gr. CO2.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Modele o niskim poziomie emisji CO2 przeważnie wyposażone są w silniki o małej lub średniej mocy. Małe zużycie paliwa i niski poziom emisji idzie zazwyczaj w parze ze słabymi lub średnimi osiągami. Astra z serii ecoFLEX ma być inna. Zastosowany w niej turbodoładowany silnik diesla CDTI o mocy 96 kW/130 KM i pojemności 1,7l rozwija moc 130 KM i współpracuje z sześciobiegową, ręczną przekładnią. Jak zapewnia Opel, pięciodrzwiowy samochód w cyklu mieszanym ma spalać tylko 3,7 l/100 km.

Jak udało się osiągnąć tak niski apetyt na paliwo? Astra ecoFLEX posiada system odzyskiwania energii przy hamowaniu i nowe elementy aerodynamiczne. Zmniejszono również opory toczenia samochodu i zastosowano nowy układ sterowania pracą silnika. W jednostce napędowej znalazł się nowy układ wielofazowego wtrysku paliwa (osiem dawek w cyklu) i nowa sprężarka o zmiennej geometrii. Inżynierom Opla udało się również zmniejszyć tarcie pomiędzy tłokami i cylindrami. W tym celu popychacze zaworów i sworznie tłoków pokryto warstwą syntetycznego diamentu. Zdecydowano się również na zastosowanie systemu Start/Stop.

d1unfrg

Oczywiście, w kwestii ekonomiki – a co za tym idzie ekologii – jazdy najwięcej do powiedzenia i tak ma kierowca. Astra ecoFLEX będzie mu podpowiadać w jaki sposób uzyskać niskie spalanie. Podświetlany wskaźnik umieszczony pomiędzy zegarami wskaże najodpowiedniejszy moment do zmiany biegu. Dodatkowe wskazówki odnośnie stylu jazdy będzie można uzyskać poprzez dodatkowy wyświetlacz.

Astra 1.7l CDTI dołączy do proponowanej przez Opla gamy ecoFLEX, w której proponowane są już modele: Corsa 1.3l oraz Insignia 2.0l CDTI.

tb/

d1unfrg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1unfrg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj