Opel Adam Rally R2: krewki mieszczuch
Małe samochody są zazwyczaj lekceważone przez miłośników motoryzacji. Tego malucha nie sposób jednak nie docenić. Opel Adam Rally R2 to auto rajdowe z prawdziwego zdarzenia.
Szybką jazdę lubi niemal każdy zmotoryzowany. Niektórym jednak to nie wystarcza i szukają nowych doświadczeń w rajdach samochodowych. Jedną z niedawno utworzonych kategorii w tej dyscyplinie jest grupa R, do której zaliczają się auta napędzane na jedną oś o mniejszych niż w przypadku grupy N czy A zmianach w stosunku do seryjnego protoplasty. Właśnie do tej kategorii samochodów należy Opel Adam Rally R2. Samochodu, który miał swoją premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, nie sposób pomylić z jego „cywilną” odmianą i nie chodzi tu tylko o rzucające się w oczy malowanie. Na masce i klapie bagażnika pojawiły się dodatkowe zabezpieczenia, chroniące przed nieplanowanym otwarciem. Seryjne lusterka zastąpiono małymi, metalowymi odpowiednikami. Dodano także poszerzone progi i spojler kończący linię dachu, pochodzący z linii produktów OPC.
Model Adam w odmianie Rally R2 zyskał na zadziorności i urodzie. Czy zatem jest to dobry samochód do miasta? Osobę, która tak pomyśli, wyprowadzi z błędu to, co można zobaczyć w kabinie pasażerskiej. Nowość Opla to prawdziwa rajdówka. W środku znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, właściwą sportom motorowym kierownicę, wymienioną środkową część deski rozdzielczej, sekwencyjną skrzynię biegów z wysokim lewarkiem i odpowiednio ukształtowaną dźwignię hamulca ręcznego. Dodatkowo na podłodze brakuje wykładziny, a z tyłu, zamiast kanapy, umieszczono odpowiednio przytwierdzone koło zapasowe.
Wiele wskazuje na to, że Adam Rally R2 na trasach rajdowych będzie godnym rywalem samochodów takich jak Citroen C2-R2, Ford Fiesta R2 czy Renault Twingo R2. Sercem nowości Opla jest silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc 185 KM. Udostępnia on kierowcy maksymalny moment obrotowy o wartości 190 Nm. Dodatkowo wyposażono go w regulowane zawieszenie. Do wyboru są dwa tryby jego pracy – do jazdy po asfalcie lub nawierzchni szutrowej. By zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i pilotowi, zdecydowano się na zastosowanie hamulców Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami oraz system gaśniczy.
Opel Adam Rally R2 z całą pewnością nie jest autem do codziennej jazdy. Wiele wskazuje jednak na to, że niebawem zobaczymy go na rajdowych trasach.
Tomasz Budzik, moto.wp.pl