Trwa ładowanie...
d2ri9zd
10 października 2015, 06:45

Olsztyn dostał dodatkowe dofinansowanie na tramwajowy projekt

d2ri9zd
d2ri9zd

Na budowę tras tramwajowych - środka transportu, który wraca do Olsztyna po 50 latach - gmina Olsztyn otrzymała dodatkowe 25 mln zł. z UE. Inwestycja ma zakończyć się w październiku - poinformował PAP prezydent Piotr Grzymowicz.

Dodatkowe pieniądze przekazała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. "PARP dysponowała wolnymi środkami, które przeznaczyła na zwiększenie kosztów kwalifikowanych naszej inwestycji. Dzięki temu wskaźnik dofinansowania unijnego wzrósł do 80 proc" - poinformowała PAP rzeczniczka urzędu miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz.

Według rzecznika PARP Miłosza Marczuka wartość dofinansowania projektu tramwajowego ze środków unijnych wynosi 375,6 mln zł. Pieniądze wykorzystane na podniesienie dofinansowania tego projektu pochodzą z oszczędności na innych projektach oraz z różnic kursowych między euro a złotówką.

Jak podał PAP prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz kwota dodatkowego dofinansowania wpłynęła w dwóch transzach: pierwsza kwota opiewała na 13,5 mln zł, a druga na 11,6 mln zł. Dodał, że ma już informacje z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, iż gmina uzyska kolejne pieniądze w wysokości 10 mln zł.

d2ri9zd

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 375,6 mln zł.

Trasy te połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym, a także miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, wyznaczono buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, instalowany jest też inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.

d2ri9zd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ri9zd
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj