Trwa ładowanie...
27-01-2014 09:47

Oleksowicz w sezonie 2014 za kierownicą Forda Fiesty R5

Oleksowicz w sezonie 2014 za kierownicą Forda Fiesty R5Źródło: oleksowicz.pl
d1n48ni
d1n48ni

W nadchodzącym sezonie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Macieja Oleksowicza zobaczymy w nowej rajdówce. Będzie to Ford Fiesta R5.

Przygotowana przez brytyjski M-Sport konstrukcja zaliczana jest do klasy od tego sezonu nazywaną przez FIA RC 2. Jest to najwyższa kategoria rajdówek, jakimi można ścigać się w mistrzostwach regionalnych, czyli cyklach rangi niż Mistrzostwa Świata. W założeniach FIA auta te mają zastąpić pojazdy RRC i S2000. W poprzednich czterech sezonach Oleksowicz startował Fordem Fiestą S2000. W R5 największe zmiany dotyczą silnika - wcześniejszy samochód Oleksowicza był napędzany wolnossącym motorem 2,0 (280 KM). Pod maską R5 pracuje natomiast 1,6-litrowy motor wspierany przez turbosprężarkę (280 KM).

W nadchodzącym sezonie Oleksowicz pilotowany przez Michała Kuśnierza wystąpi we wszystkich siedmiu rundach RSMP, czyli w Rajdzie Arłamów (6-8 marca), Rajdzie Świdnickim-Krause (11-13 kwietnia), Rajdzie Karkonoskim (30 maja-1 czerwca), Rajdzie Rzeszowskim (7-9 sierpnia), Rajdzie Wisły (5-7 września), Rajdzie Nadwiślańskim (25-27 września) i Rajdzie Dolnośląskim (16-18 października). Oprócz tego niewykluczony jest start w 71. Rajdzie Polskim, będącym rundą Mistrzostw Świata. Oleksowicz i Kuśnierz mają już za sobą pierwsze, 3-dniowe testy nowego samochodu, które odbyły się na trasach Dolnego Śląska.

- Pierwszego dnia jeździliśmy po mokrym asfalcie a drugiego powitały nas prawdziwie zimowe warunki. Skupiliśmy się na tym, by poznać samochód, znaleźć klucz do jego ustawienia i sprawdzić różne kombinacje opon. Ostatniego dnia testów poczułem się chyba zbyt komfortowo, eksperymentowaliśmy z oponami i w efekcie wypadliśmy z trasy. Fiesta praktycznie nie ucierpiała. Jesteśmy bardzo zadowoleni z samochodu, który lepiej przyspiesza z niskich obrotów w porównaniu do poprzednika. W aucie jest też dużo ciszej i spokojniej, zaś hamulce są bardziej czułe. Nie wiemy jeszcze jak wypadnie porównanie osiąganych czasów, ale jesteśmy dobrej myśli - powiedział Oleksowicz.

Źródło: oleksowicz.pl

ll/moto.wp.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj