Wysłano zaproszenia do wykonawców, którzy zakwalifikowali się do drugiego etapu przetargu na zachodnią obwodnicę Łodzi - poinformował w czwartek łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Blisko 30-kilometrowy odcinek ma połączyć autostradę A2 z drogą S8.
Droga ekspresowa S14, czyli zachodnia obwodnica Łodzi i Zgierza, jest ostatnim brakującym elementem tzw. ringu autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi. Od północy tworzy go autostrada A2, od południa droga ekspresowa S8, a od wschodu otwarta w lipcu br. autostrada A1. Odcinek, który został do wybudowania, liczy 28,5 km długości. Trasa połączy się z oddanym do ruchu w 2012 r. fragmentem drogi ekspresowej S14, tworzącym obwodnicę Pabianic.
Jak informuje GDDKiA inwestycja jest podzielone na dwa odcinki. Zgodnie z warunkami przetargu pierwszy fragment o długości 12,2 km (od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów) musi być wykonany w 26 miesięcy od podpisania umowy, a drugi - o długości 16,3 km - (od węzła Łódź Teofilów do drogi krajowej nr 91 w miejscowości Słowik) w 32 miesiące. Do czasu wykonania inwestycji nie wlicza się okresów zimowych (15 grudnia - 15 marca).
Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcami to połowa 2017 roku.
GDDKiA zwraca uwagę, że do drugiego etapu postępowania przetargowego zakwalifikowało się 19 firm i konsorcjów dla pierwszego odcinka, oraz 18 firm i konsorcjów dla drugiego odcinka.
Inwestycja obejmie budowę dwujezdniowej trasy o nawierzchni bitumicznej wraz z konieczną infrastrukturą, w tym: siedem węzłów drogowych, budowę kilkudziesięciu wiaduktów i mostów oraz przebudowę dróg przecinanych nową trasę.
Według szacunków resortu infrastruktury koszt inwestycji wyniesie 1,79 mld zł.