Oficjalnie: Kubica rozpoczął współpracę z Lotosem

Obraz
Źródło zdjęć: © DAMIAN BURZYKOWSKI/newspix.pl

Robert Kubica oficjalnie rozpoczął współpracę z grupą Lotos. Paliwowy koncern będzie wspierał Polaka w jego startach w serii WRC 2 i rajdowych Mistrzostwach Europy. Kubica wystartuje w tym sezonie w jedenastu rajdach - siedmiu z cyklu WRC2 i czterech eliminacjach ME.

Współpracę pomiędzy byłym kierowcą zespołów Formuły 1 BMW Sauber i Renault, a Grupą Lotos symbolicznie zainaugurowano na czwartkowej konferencji prasowej. Zaprezentowano na niej także Citroena DS3 RRC opatrzonego logiem i barwami Lotosu, którym Kubica wraz z pilotem Maciejem Baranem będzie rywalizował w tegorocznych rajdowych mistrzostwach Europy.

Kubica wystartuje w 2013 roku w jedenastu rajdach - siedmiu z cyklu WRC2 i czterech eliminacjach mistrzostw Europy. Sześć rajdów będzie odbywać się na nawierzchni szutrowej, cztery na asfaltowej, a jeden, rajd Hiszpanii, na nawierzchni asfaltowo-szutrowej.

- Te rajdy będą dla mnie nowymi wyzwaniami i doświadczeniami. Tym najtrudniejszym będzie rajd Portugalii, w nim pierwszy raz pojadę na szutrze. Pierwszy raz będę jechał też tak długi, 52-kilometrowy OS, a to naprawdę spore wyzwanie dla załogi i dla auta. Z Maćkiem postaramy się jak najlepiej prezentować naszych partnerów, Polskę i nasze ambicje, ale nie ma co "pompować balonika". Moim celem na ten rok jest nauka, nauka i jeszcze raz nauka - podkreślił Kubica.

- Jesteśmy nową załogą, na pewno pewne rzeczy będziemy musieli poprawiać w trakcie startów. Będzie to sezon nauki, także "przygody". To dla mnie ważne, że po tym, co przeszedłem przez ostatnie dwa lata mogę stanąć na starcie mistrzostw świata - dodał Kubica, który już w niedzielę uda się na Wyspy Kanaryjskie, gdzie wystartuje w pierwszym w tym roku rajdzie.

- W poniedziałek weźmiemy udział w oficjalnym teście. Spróbujemy zacząć naukę, szczególnie jeśli chodzi o jazdę na suchej nawierzchni. Priorytetem na ten rajd jest dogranie się z zespołem i z Maćkiem - powiedział pierwszy polski zwycięzca wyścigu Formuły 1.

Przedstawiciel Citroen Racing Marek Nawarecki wyjaśnił różnicę między autem serii WRC, a RRC, jakim będzie startował Kubica. - Samochód RRC ma nieco mniejszą moc silnika, około 15-20 procent. Są też różnice w aerodynamice. WRC posiada duży spoiler tylny i "mocną" aerodynamikę istotną przy wysokich prędkościach i szybkich OS-ach. W RRC te elementy są regulaminowo ograniczone. Ograniczona jest też dopuszczalna powierzchnia wlotu powietrze do chłodzenia silnika w układzie chłodzenia - powiedział Nawarecki.

W kategorii WRC2, w której będzie startował Kubica, każdy kierowca podaje siedem rajdów, w których weźmie udział. Do klasyfikacji końcowej tej serii bierze się sześć najlepszych występów danego zawodnika.

Pierwszym rajdem Kubicy w ERC będzie Rajd Wysp Kanaryjskich. Będzie się on odbywał w dniach 21-23 marca na nawierzchni asfaltowej. W WRC2 polski kierowca zadebiutuje w Rajdzie Portugalii (11-14 kwietnia na nawierzchni szutrowej). 28-letni krakowianin wystartuje także w 70. Rajdzie Polski, który odbędzie się w dniach 13-15 września.

- Ostatnio startowałem w kraju w kartingowych mistrzostwach Polski, ale było to wiele lat temu. Teraz będzie to dla mnie duże przeżycie. Myślę, że do tego czasu osiągniemy wysoki poziom. W drugiej części sezonu chcemy już walczyć o czołówkę, dlatego w Rajdzie Polski pojedziemy z dużymi ambicjami. Oczywiście bez nadmiernego ryzyka - zastrzegł.

Kalendarz startów Roberta Kubicy w sezonie 2013:

21-23 marca - ERC: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt)
11-14 kwietnia - WRC: Rajd Portugalii (szuter)
25-27 kwietnia - ERC: Rajd Azorów (asfalt)
16-18 maja - ERC: Rajd Korsyki (asfalt)
30 maja - 2 czerwca - WRC: Rajd Akropolu (szuter)
20-23 czerwca - WRC: Rajd Włoch (szuter)
1-4 sierpnia - WRC: Rajd Finlandii (szuter)
23-25 sierpnia - WRC: Rajd Niemiec (asfalt)
13-15 września - ERC: Rajd Polski (szuter)
3-6 października - WRC: Rajd Francji (asfalt)
24-27 października - WRC: Rajd Hiszpanii (szuter/asfalt)

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy