Hybrydowy Mitsubishi Outlander z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów wykorzystuje system odzyskiwania energii. Na trasie przekraczającej 160 km odzyskiwane jest do 15 kWh energii kinetycznej.
W postaci energii elektrycznej trafia ona z powrotem do akumulatora litowo-jonowego. Oznacza to, że przejeżdżając 16 000 km w ciągu roku tylko jeden Outlander PHEV może zaoszczędzić tyle energii, ile potrzeba do oświetlenia i zasilania sprzętu AGD w 150 brytyjskich domach dziennie - zgodnie z danymi brytyjskiego regulatora rynku energii OEGEM, średnie dzienne zużycie energii elektrycznej w domach w Wielkiej Brytanii wynosi ok. 10 kWh.
Odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest proporcjonalna do masy pojazdu i prędkości jazdy, zostało zmaksymalizowane dzięki użyciu unikatowego systemu sterowanego za pomocą łopatki przy kierownicy, która umożliwia wybranie jednego z pięciu poziomów hamowania regeneracyjnego. Kierowca kontroluje, kiedy i gdzie energia kinetyczna jest odzyskiwana, co znacznie zwiększa udział energii elektrycznej w hybrydowym napędzie pojazdu. Doładowywanie akumulatora tą metodą zwiększa zasięg samochodu pokonywany bez udziału silnika spalinowego i zastępuje energię, która w innym razie musiałaby pochodzić z sieci energetycznej, z której akumulator jest ładowany na postoju.
Komputer pokładowy Outlandera plug-in informuje o ilości odzyskanej energii i jej wykorzystaniu w czasie rzeczywistym. Łopatka zmiany intensywności odzysku energii jest umieszczona na kolumnie kierownicy, umożliwiając kierowcy wygodne optymalizowanie intensywności hamowania odzyskowego, zależnie od aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Strome zjazdy i warunki autostradowe pozwalają na intensywniejsze hamowanie regeneracyjne, z wykorzystaniem poziomu oznaczonego jako 5. Poziomy 2, 3 i 4 zapewniają wydajne odzyskiwanie energii w warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej. Poziom 1 zapewnia dyskretniejszy, ale wciąż znaczący poziom odzysku energii.
Mitsubishi Outlander plug-in jest rodzinnym SUV-em z napędem 4x4, który łączy napęd elektryczny i spalinowy. W odróżnieniu od większości pojazdów hybrydowych, Outlander może podróżować znacznie dalej korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego i przejeżdża w ten sposób nawet 52 kilometry. Emituje on zaledwie 44 gramy CO2 na każdy przejechany kilometr, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100km.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl