Odświeżony Japończyk
Suzuki SX4 hatchback otrzymał nowy wygląd i odnowione silniki. Niższa ma być emisja CO2 i zużycie paliwa.
Sprzedaż samochodów segmentu SUV spada na całym świecie z powodu kryzysu ekonomicznego, a także rosnących wymagań w dziedzinie ochrony środowiska. SX4 ma za zadanie oprzeć się negatywnym zjawiskom i ugruntować pozycję w rosnącym segmencie crossover.
SX4 hatchback od początku swojej kariery ma za zadanie dobrze spisywać się zarówno na ulicach miasta jak i w terenie. Stąd dwie odmiany napędowe: 2WD i opcjonalnie inteligentny i-AWD. System ten pozwala korzystać z napędu na dwa lub cztery koła w trybie automatycznym lub napędu na cztery koła z blokadą. Przełączanie odbywa się za pomocą przycisku.
Suzuki rozpoczęło modernizację hatchbacka SX4 od układu napędowego. Silnik 1.9 DDiS (Direct Diesel injection by Suzuki) rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2 000 obr/min będzie zastąpiony jednostką o 2.0 DDiS, (320 Nm // 1 500 obr/min) przy emisji CO2 zredukowanej odpowiednio ze 166 g/km do 129g/km. Średnie zużycie paliwa zostało zredukowane wg danych fabrycznych do 4,9 l/100 km (dla wersji 2WD z sześciobiegową przekładnią manualną). W nowym silniku benzynowym 1.5VVT (variable valve timing, zmienne fazy rozrządu) obniżono poziom emisji CO2 do 139g/km przy średnim zużyciu paliwa 6,1 l/100km (z 5-biegową skrzynią manualną). Najpopularniejszy silnik 1.6 VVT ma zwiększoną moc do 120) KM przy 6 000 obr/min. Poziom emisji CO2 został zmniejszony ze 165 g/km do 143 g/km, a zużycie paliwa ograniczono z 6,8 l/100 km do 6,2 l/100km (skrzynia ręczna pięciobiegowa).
Inżynierowie Suzuki zastosowali nową, większą osłonę pod silnikiem, ulepszoną konstrukcję tłumika dynamicznego w układzie napędowym oraz nowe elementy wygłuszające w układzie zewnętrznym mechanizmu zmiany biegów. W nadwoziu zastosowano elementy o podwyższonej sztywności i udoskonalone materiały we wnętrzu.