Trwa ładowanie...
10-10-2005 16:54

Odświeżony Cirtoen C5

Odświeżony Cirtoen C5
d3elgah
d3elgah

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8089/c5-2004-citroen-01.jpg',600,449) ) |
| --- | Citroen przedstawi podczas najbliższych targów paryskich nie tylko Całkiem nowy model C4, który zastąpi dotychczas sprzedawaną Xsarę, ale i odmieniony wizualnie i nieco lepiej doposażony model C5. Oba auta zwiastują nową linie stylistyczną Citroena, zapoczątkowaną przez C3.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8089/c5-2004-citroen-02.jpg',600,397) ) |
| --- | C3 jest niemal bezdyskusyjnie przyjęte jako auto ładne, nic tez dziwnego, że projektując następcę C4 wzorowano się na udanym, choć mniejszym modelu. Sztuka udała się w dwójnasób, bo C4 jest niezaprzeczalnie podobne do C4, a ma przy tym całkiem inny charakter – zachowując ten sam pomysł na nadwozie jest szersze i niższe, dzięki czemu nie jest już zabawnym, autkiem a ma postać szybkiego, zwinnego samochodu. Projekt nowego C5 jest jakby taki sam, tzn. C5 będzie od C4 jeszcze szersze i jeszcze smuklejsze. Nie tylko więc limuzyna Citroena zyska optycznie na lekkości, ale też dopełni linię wyznaczającą nową – chyba całkiem ciekawą stylistykę Citroena. O ile tył budzić może kontrowersje, o tyle przód jest chyba bezdyskusyjnie udany, bo w sposób lekki i bezpretensjonalny, a jednak wyraźnie oryginalny. ...co oczywiście nie znaczy, ze każdemu będzie się podobał.

d3elgah

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8089/c5-2004-citroen-03.jpg',600,421) ) |
| --- | Tylko miłośnicy tej niewątpliwie zasłużonej dla rozwoju motoryzacji francuskiej marki bez rozbawienia zareagowaliby na pełne patosu i uniesienia zachwyty nad elegancja gracją i komfortem C5-ki, jakie zawarto w poświęconym mu komunikacie prasowym. „Niebiosa komfortu”, jadwabiście gładka jazda” – takie określenia śmieszą nieco, ale z pewnością amatorzy Citroenów gotowi byliby bronić ich słuszności. I rzeczywiście, trudno odmówić szczególnych właściwości hydroaktywnemu zawieszeniu trzeciej generacji. Teraz, w nowym C5 będzie ono mogło być opcjonalnie wyposażone w regulację dwóch dodatkowych trybów pracy: sportowego i komfortowego. To właśnie to dopracowywane od dziesięcioleci zawieszenia hydroaktywne zasłużenie przynosi chlubę Citroenowi, a z C5 czyni najbardziej komfortowy samochód klasy średniej.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8089/c5-2004-citroen-04.jpg',600,397) ) |
| --- | Wraz z ze zmianami wizualnymi wzbogacono wyposażenia Citroena C5 o elementy znane, ale dotąd nie montowane (dwufunkcyjne lampy xenonowe doświetlające zakręty, tempomat, ogranicznik prędkości), oraz nowości. Tak na przykład C5 będzie miała system alarmujący zapobiegający mimowolnemu zjeżdżaniu ze swego pasa na autostradzie – wynalazek przydatny zwłaszcza w krajach, które mają autostrady. Doposażając C5 skoncentrowano się głównie na komforcie, czyli najsilniejszej stronie Limuzyny Citroena. ...właśnie odniesieniu komfortu słuzyć mają laminowane szyby boczne, które przy szybszej jeździe są mniej hałaśliwe.

C5 napędzać będzie mógł jeden z trzech silników benzynowych (1.8i 16V – 117 KM; 2.0i 16V – 143 KM; 3.0 24 V6 – 210 KM), albo jeden z dwóch diesli (110 KM albo 138 KM).

d3elgah
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3elgah
Więcej tematów