Odświeżona Toyota Corolla
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7931/corolla2004-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Już w połowie tego roku w salonach dealerskich pojawi się odświeżona Toyota Corolla. Zmiany, jakie w niej dokonano nie dotyczą wyłącznie wszystkim kwestii estetycznych. Dotychczas montowany silnik wysokoprężny 1,9 zastapiony będzie nową, mniejszą jednostką. Oferowana też będzie - prócz manualnej - zautomatyzowana skrzynia biegów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7931/corolla2004-02.jpg',640,426) ) |
| --- | Co do zmian w wyglądzie, to widać je przede wszystkim z przodu auta. Starano mu się nadać cechy podobne do tych, które mają modele Avensis i Yaris, których uroda komplementowana jest częściej, niż Corolli. Przednie reflektory mają więc teraz taką samą „łezkę”, jak Yaris, a grill podobny do tego w Avensis. Efekt końcowy tych zabiegów chyba nie zachwyca, ale bez wątpienia przód Corolli wygląda teraz bardziej dynamicznie. Wewnątrz zmieniono właściwie tylko kształt kierownicy. Nowa, tak jak stara, jest trójramienna, ale z wyraźnie obłą częścią centralną. ...też jakby bardziej sportowo.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7931/corolla2004-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Corolla jest teraz oferowana z dwoma silnikami wysokoprężnymi do wyboru. ...a właściwie z jednym, 1,9 D-4D, który zależnie od wersji ma moc 90 KM lub 116KM. Teraz jednak słabsza wersję silnika 1,9 D-4D zastąpi całkiem nowy, również dziewięćdziesięciokonny silnik o pojemności 1,4 litra. Producent podkreśla, ze nowa jednostka, dzięki nowocześniejszej konstrukcji z mniejszej pojemności uzyskuje taką samą moc maksymalną. Trzeba przy tym jednak odnotować, że wartość maksymalnego momentu obrotowego spadnie z 215 Nm (w stosowanej obecnie jednostce 1,9 D-4D) do 190 Nm (nowy silnik 1,4 D-4D). Znajduje to odzwierciedlenie w słabszym przyspieszeniu, które wynosiło w słabszym dieslu 12,6 s, a będzie wynosić 13,3 s. Wątpliwe, by te odrobinę słabsze parametry uwzględnił importer ustalając cenę. Najprawdopodobniej mniez żwawy nowy diesel będzie kosztował nie mniej od tego dotychczas montowanego, bo przecież jednostka jest nowocześniejsza, oszczędniejsza, itp.
Ostatnia zmianą jest wprowadzenie do oferty nowej, pięcioprzekładniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów wyposażonej w tryb sekwencyjny M-MT (Multi-mode Manual Transmission). Elektronicznie sterowana przekładnia wraz z automatycznym sprzęgłem (brak pedału sprzęgła) oferuje trzy tryby jazdy, zależnie od upodobań kierowcy: tryb automatyczny dla jazdy zwykłej i sportowej (E i Es), tryb manualny (biegi zmieniane są przez kierowcę operującego dźwignią sekwencyjnej zmiany biegów).