Odświeżona Antara
Zgodnie z panującymi w firmie trendami Opel przygotował delikatny lifting swojego SUVa. Sporo zmian zaszło jednak pod maską tej sporej terenówki.
Najwięcej zmian w kolejnej wersji modelu Antara, która zostanie zaprezentowana pod koniec bieżącego roku, obejmą napęd. Całkowicie zmieniona gama silników, które są obecnie zgodne z normą emisji spalin Euro-5, zapewnia lepsze osiągi oraz znacznie obniżony poziom zużycia paliwa i emisji spalin. Nawet dwie dostępne skrzynie biegów - sześciobiegowa manualna i automatyczna - przeszły szereg zmian i oferują obecnie lepszą wydajność i dynamikę.
Najnowsza pozycja w gamie jednostek napędowych, to nowo opracowany silnik wysokoprężny turbo 2.2 CDTI o dwóch poziomach mocy. Wersja o mocy 120 kW/163 KM oferuje 36 KM więcej niż poprzednik. Wersja o mocy 135 kW/184 KM oferuje 34 KM więcej.
Wariant o mocy 163 KM dostępny jest w wersji z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Wersja o mocy 184 KM również oferuje wybór manualnej lub automatycznej przekładni i jest standardowo dostępna z napędem na cztery koła.
Również silniki benzynowe są obecnie mocniejsze. Czterocylindrowa jednostka o pojemności skokowej 2,4 litra oferuje obecnie moc 125 kW/170 KM, czyli o 30 KM więcej. Podobnie jak silniki wysokoprężne, jest ona oferowana w wersji z napędem na przednie lub na wszystkie koła i współpracuje z manualną lub automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów.
Silniki wyposażone są w układ zmiennych faz rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej, dzięki czemu optymalizacji ulega moment obrotowy oraz charakterystyka osiągów. Obniża się również użycie paliwa i emisja spalin. Oczywiście aktywny, odnowiony układ jezdny doskonale pasuje do nowej Antary, oferując dynamiczne reakcje i wysoki komfort podróżowania. Na ulicy Antara zwraca uwagę nową osłoną chłodnicy ze śmiałym logo sprawia, że samochód jest od razu rozpoznawany. Światła przeciwmgielne z chromowanymi obwódkami oraz dobrze zintegrowane zabezpieczenia chroniące przechodniów nadają pojazdowi harmonii i siły. Solidny wygląd uzupełniają zmodyfikowane tylne lampy i opcjonalnie dostępne 19-calowe felgi z lekkich stopów.
Zmiany zaszły również we wnętrzu. Nowej konsoli środkowej z dodatkowymi schowkami, nowych materiałów oraz dodatkowych kolorów na zewnątrz i wewnątrz mają być znacznie lepszej jakości. Zoptymalizowano również układ graficzny wskaźników i oświetlenie wnętrza.
Opel podwyższył też bezpieczeństwo i komfort modelu Antara, który oferuje teraz w standardzie elektryczny hamulec postojowy i system wspomagania ruszania pod górę HSA.
WP: