Odnowiona Toyota Yaris
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/571/yaris-01.jpg',600,559) ) |
| --- | Od rynkowego debiutu w 1999 roku sprzedano 750 tys Yarisów. Model ten uzyskał w 2000 roku prestiżowy tytuł Car of the Year, a w ostatnich badaniach satysfakcji kierowców przeprowadzonych przez J. D. Power wygrał w kategorii małych samochodów. Co zatem zdecydowano się poprawić?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/571/yaris-02.jpg',402,221) ) |
| --- | Nowa Toyota Yaris ma wyglądać trochę nowocześniej, być bezpieczniejsza, lepiej wyposażona i oferować bogatszą gamę silników. Zacznijmy od wyglądu...
Yaris ma troszkę zmieniony kształt zderzaków, grila i reflektorów przednich (otoczonych teraz chromowaną obwódką) i tylnych. Najłatwiej dostrzec różnicę w przypadku świateł - teraz bardziej przypominają kształtem łzę, a nie figurę geometryczną. Wewnątrz też jest parę zmian. Zmieniono kolorystykę na ciemniejszą, przeprojektowano wyświetlacz na desce rozdzielczej, aby był czytelniejszy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/571/yaris-03.jpg',502,364) ) |
| --- | Gamę silników wzbogacono o bardzo ostatnio poszukiwaną wersję diesla ( 1,4 litra, 75 KM). Silnik benzynowy 1,3 to nowa jednostka o mocy 87 KM. Pozostałe jednostki benzynowe (1,0 i 1,5) mają zmieniony układ wydechowy i elementy układu korbowo-tłokowego. Zainstalowano też nowy komputer sterujący pracą silnika.
Wyświelt parametry i osiągi silnika diesla )
Wyświelt parametry i osiągi silnika 1,0 )
Wyświelt parametry i osiągi silnika 1,3 )
Sporą nowością jest też montowana opcjonalnie automatyczna skrzynia biegów. Oceniając parametr uzyskiwane przez samochody w nią wyposażone z szacunkiem należy się odnieść do dokonań inżynierskich toyoty. Skrzynie pracują w trybie całkiem automatycznym lub sekwencyjnym, dającym kierowcy możliwość ręcznego wyboru przełożeń.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/571/yaris-05.jpg',502,463) ) |
| --- | Najważniejsze zmiany, czy raczej zmiany najbardziej doniosłe dla polskich klientów to zmiana wyposażenia Yarisów. Nareszcie standardem stał się ABS, bez którego nie można sobie dziś wyobrazić pojazdu bezpiecznego. Każda firma, która przedstawia swoje samochody jako bezpieczne powstrzymując się przy tym od instalowania w nich ABS-u zasługuje na potępienie... bo zwyczajnie próbuje nas oszukać. Nie tyle doceniamy więc, ile przyjmujemy jako wymóg przyzwoitości fakt standardowego instalowania ABS-u. Yaris dobrze wypada w testach zderzeniowych EURO NCAP, doposażyć go teraz można opcjonalnie w poduszkę powietrzną dla pasażera, oraz boczne, wszystkie pasy na tylnej kanapie mają konstrukcję trzypunktową (zapinają się tak jak na przednim fotelu)... no i ten ABS w standardzie. Najtańszy Yaris kosztuje teraz praktycznie tyle samo, ile dotychczas, a jest znacznie lepiej wyposażony, no i chyba rzeczywiście troszkę ładniejszy.
Wyświelt ceny i opcje wyposażenia wersji 1,0 )
Wyświelt ceny i opcje wyposażenia wersji 1,3 )
Wyświelt ceny i opcje wyposażenia wersji diesla )
Przy okazji notatki o Yarisie pozwalamy sobie przypomnieć o ankiecie umieszczonej w lewym dolnym rogu strony. Czy forma prezentowania wiadomości w naszym serwisie jest odpowiednia? Waszą ocenę przyjmiemy z pokorą... ale na Boga, nie przesadzajcie z krytykanctwem, bo jest recesja i piszący te słowa nie chce wylecieć z pracy :-)