Trwa ładowanie...
11 marca 2015, 13:19

Odkryta Alfa Romeo 4C. Wystarczająco szybka na lato?

d3ozvfj
d3ozvfj

W Genewie zadebiutowała Alfa Romeo 4C Spider. O przyszłości tego auta rozmawiamy z przedstawicielem Fiat Auto Poland. On nie kryje zachwytu. A wam jak podoba się to auto?

Wnętrze kabiny Alfy Romeo 4C Spider inspirowane jest światem wyścigów i zostało zaprojektowane tak, aby połączyć wysoki poziom stylizacji z elementami funkcjonalnymi. Alfa Romeo 4C Spider wyposażona jest w pokryte skórą sportowe fotele oraz jednobryłowe nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego.

Zaprojektowana z myślą o kierowcy kabina samochodu jest wyposażona w pokrytą skórą sportową kierownicę, spłaszczoną w dolnej części, sterowanie skrzyni biegów umieszczone na kierownicy oraz zespół pedałów z aluminium.

Dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi i kompaktowym wymiarom, Alfa Romeo 4C Spider zapewnia precyzję prowadzenia, zrywność i dobre osiągi. Maksymalna prędkość to 257,5 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h – 4,1 sekundy.

d3ozvfj

Projektując platformę niezbędną dla zagwarantowania optymalnych osiągów inżynierowie Alfy Romeo czerpali inspirację z technologii Formuły 1. Wynikiem jest jednobryłowa, modułowa konstrukcja kabiny kierowcy i pasażera wykonana w całości z naklejanych kolejnych warstw włókna węglowego. Ważąca 107 kg konstrukcja z jest trzykrotnie bardziej wytrzymała i siedem razy lżejsza niż stal.

Silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i aluminiowym korpusem oraz podwójnym wydechem jest wyposażony w podwójny wariator faz rozrządu VVT. Dostarcza 237 KM, co w przeliczeniu oznacza 136 KM z litra pojemności silnika.

Silnik współpracuje ze skrzynią biegów Alfa TCT (z podwójnym suchym sprzęgłem) obsługiwaną za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą i regulowaną przez selektor Alfa DNA. W celu zwiększenia komfortu jazdy w trybie Dynamic, Natural lub All weather, skrzynia biegów ma również tryb automatyczny.

Selektor kontroli dynamicznej Alfa DNA optymalizuje osiągi auta. Oferujący cztery ustawienia, w tym tryb Race, selektor Alfa DNA dostosowuje ustawienia silnika, układu kierowniczego, napędu, mechanizmu różnicowego Alfa Electronic Q2 oraz elektronicznej kontroli stabilności (ESC) do potrzeb kierowcy.

d3ozvfj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ozvfj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj