Trwa ładowanie...
d2c14i5
10-07-2002 14:34

Od pierwszego wrażenia - NOWA NUBIRA 1.6 SX SEDAN - marzec 2000

d2c14i5
d2c14i5

Od pierwszego wrażenia - NOWA NUBIRA 1.6 SX SEDAN, marzec 2000, MOTO - Miesięcznik Zmotoryzowanych, Szczepan Kryda

Najlepszą dowodem popularności, jaką Daewoo Nubira cieszy się w Polsce jest ponad 20-procentowy udział tego modelu w sprzedaży aut zaliczanych do klasy średniej wyższej. Jednakże klientowskie preferencje dla samochodów produkowanych w kraju i relatywnie tanich też mają swoje granice toteż bardzo szybko, bo już po dwóch latach od wprowadzenia na rynek polski Nubiry zdecydowano się zaproponować jej nową wersję. Wprowadzone zmiany trudno uznać za rewolucyjne lecz dzięki przeprojektowaniu nadwozia, poprawieniu ergonomii i estetyki wnętrza oraz wzbogaceniu wyposażenia samochód z pewnością zyskał na atrakcyjności. Dzięki zaokrągleniu kształtów nowa Nubira ma bardziej nowoczesny wygląd, odzwierciedlający styl Daewoo lansowany dotychczas przez Lanosa i Leganzę.

We wnętrzu - szerszym o 30 mm i dłuższym o 8 mm - uwagę zwraca całkowicie zmieniona deska rozdzielcza o opływowych kształtach i bardziej ergonomiczne usytuowanie wskaźników. Zwiększono też znacznie zakres wyposażenia standardowego auta. Jego nabywcy bez dodatkowych opłat otrzymują w standardzie m.in. wspomaganie kierownicy, poduszkę powietrzną kierowcy, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, elektrycznie otwierane szyby przednie, radioodtwarzacz stereofoniczny z anteną w tylnej szybie (wersja sedan) oraz fotele przednie z możliwością ustawienia wysokości i kąta siedzenia. Jednostką napędową udostępnionej nam do testów przez Centrum Daewoo Region Północny Nubiry był 16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 1,6 l i mocy 106 KM (77,8 kW), opracowany przez firmę Ricardo i Centrum Techniczne Daewoo w Monachium. Jest to, naszym zdaniem, jeden z najmocniejszych punktów samochodu, zapewniający mu niespodziewanie dobrą dynamikę jazdy, zwłaszcza przyspieszenie oraz elastyczność w znacznym zakresie prędkości
obrotowej. Te walory silnika sprawiają, że Nubirą można poruszać się żwawo zarówno po zatłoczonych ulicach miast jak i na dalszych trasach, gdzie często przydaje się zapas mocy. Z tych samych powodów radzimy potencjalnym nabywcom tego auta wzbogacenie go o system ABS. Wiąże się to z dodatkowym wydatkiem w wysokości 2,4 tys. zł lecz zaręczamy, że przy tak dynamicznym pojeździe nie jest to zbyteczny luksus.

Zestawienie ceny nowej Nubiry z jej walorami użytkowymi oraz krajowym rodowodem (od grudnia ub.r. produkowana jest na warszawskim Żeraniu) nadal czyni to auto zdecydowanym faworytem do miana najchętniej kupowanego w Polsce przedstawiciela klasy średniej wyższej.

Nowa Nubira 1.6 SX sedan - dane techniczno-eksploatacyjne

Silnik

  • _ Usytuowanie: _ z przodu
  • _ Liczba i położenie cylindrów: _ 4, rzędowo
  • _ Liczba zaworów na cylinder: _ 4
  • _ Pojemność skokowa: _ 1598 cc
  • _ Średnica cylindra x skok tłoka: _ 79,0 x 81,5 mm
  • _ System zasilania paliwem: _ wtrysk sterowany elektronicznie
  • _ Zapłon: _ elektroniczny
  • _ Stopień sprężania: _ 9,5
  • _ Moc maksymalna: _ 77,8 kW/106 KM przy 5800 obr/min
  • _ Maksymalny moment obrotowy: _ 145 Nm przy 3800 obr/min
  • _ Pojemność akumulatora: _ 55 Ah
  • _ Alternator: _ 85 A Układ przeniesienia napędu
  • _ Rodzaj: _ przedni
  • _ Skrzynia biegów: _ manualna, 5-przełożeniowa
  • _ Sprzęgło: _ suche, jednotarczowe
  • _ Koła: _ 5,5J x 14
  • _ Ogumienie: _ 185/65 R14 Układ kierowniczy
  • _ Typ: _ zębatkowy
  • _ Minimalny promień zawracania: _ 5,3 m Zawieszenie
  • _ Przód: _ niezależne, kolumny McPhersona
  • _ Tył: _ wahacze podwójne Układ hamulcowy
  • _ Typ: _ krzyżowy
  • _ Przód: _ tarczowe
  • _ Tył: _ bębnowe Nadwozie - wymiary, masy
  • _ Długość/szerokość/wysokość: _ 4495/1700/1430 mm
  • _ Rozstaw osi: _ 2570 mm
  • _ Masa własna: _ 1178 - 1247 kg
  • _ Dopuszczalna masa całkowita: _ 1720 kg
  • _ Pojemność zbiornika paliwa: _ 62 l
  • _ Objętość bagażnika (ze złożonymi siedzeniami): _ 434/776 l
  • _ Maksymalna masa przyczepy wyposażonej w hamulce: _ 1200 kg Osiągi
  • _ Prędkość maksymalna: _ 185 km/h
  • _ Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: _ 11,0 s
  • _ Średnie zużycie paliwa na 100 km wg ECE: _ o W ruchu miejskim - 9,1 l o przy prędkości 90 km/h 5,4 l o przy prędkości 120 km/h 6,7 l Wybrane wyposażenie standardowe: poduszka powietrzna kierowcy, przednie pasy z napinaczami pirotechnicznymi, regulacja mocowania przednich pasów, podgrzewana szyba tylna z wyłącznikiem czasowym, przednie światła przeciwmgielne, zabezpieczenie przed otwarciem drzwi przez dzieci, sygnalizacja nie zapiętych pasów kierowcy, centralny zamek, immobilizer, schowek zamykany na klucz, wspomaganie kierownicy, regulacja kolumny kierowniczej w pionie, elektryczna regulacja szyb przednich, szybkie otwieranie okna kierowcy, elektryczna regulacja szyb tylnych, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, wspornik lędźwiowy w fotelu kierowcy, dzielone oparcie tylnej kanapy 60/40, regulacja oświetlenia tablicy przyrządów, obrotomierz, zegar cyfrowy, przyciemniane szyby, sygnalizacja nie wyłączonych świateł, dźwignia zdalnego otwierania bagażnika, zderzaki w kolorze nadwozia, ozdobne listwy boczne, kołpaki na koła, radioodtwarzacz stereofoniczny z funkcją Logic Deck, antena w szybie tylnej.

Wybrane wyposażenie dodatkowe (za dopłatą): poduszka powietrzna pasażera, system ABS, klimatyzacja manualna, filtr przeciwpyłkowy.

Cena wersji standardowej (stan na 13 stycznia 2000): 46.200 zł

d2c14i5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2c14i5
Więcej tematów