Od listopada klienci Poczty Polskiej odbiorą przesyłki w kioskach sieci RUCH
Od listopada klienci Poczty Polskiej będą mogli odbierać przesyłki w kioskach i salonikach sieci RUCH - poinformowało biuro prasowe Poczty Polskiej SA w komunikacie. Dzięki temu liczba punktów odbioru paczek PP wzrośnie do blisko 7 tysięcy.
Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich, oferuje w 4 tys. 100 placówkach pocztowych usługę "Odbiór w Punkcie" przesyłek paczkowych lub kurierskich. Od ubiegłego roku przesyłki można odbierać także na 1 tys. stacji paliw Orlen. Podpisana z siecią RUCH umowa na obsługę wydawania paczek dot. blisko 1700 kiosków i saloników. Jak podkreślono w komunikacie, znaczącą przewagą rynkową sieci utworzonej z placówek Poczty Polskiej, stacji Orlen oraz kiosków i saloników RUCH są lokalizacje punktów dostępnych na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak też wiejskich, gdzie inni operatorzy nie oferują swoich usług.
Jak czytamy w informacji prasowej, ponad 95 proc. punktów RUCH jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele. Paczki w kioskach i salonikach RUCH będą czekały na odbiór do 7 dni, a klienci zostaną poinformowani o czekającej przesyłce sms-em. Zakres usług objętych umową z RUCH obejmie najpopularniejsze usługi paczkowe Poczty Polskiej: Paczka24 i Paczka48, Pocztex Kurier48, Pocztex Ekspres24.
Jak tłumaczy PP, usługa polega na możliwości odebrania zamówienia internetowego w wybranym punkcie odbioru, w dogodnym momencie i czasie, bez konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera. 80 proc. przesyłek dociera do punktów odbioru następnego dnia roboczego od chwili nadania, zaś maksymalny czas oczekiwania na przesyłkę to dwa dni robocze. Każda przesyłka jest ubezpieczona do 1 tys. zł. Klient jest informowany kilkukrotnie o losach przesyłki np. wiadomościami smsowymi - w momencie nadania przez sklep internetowy, dotarcia przesyłki do punktu oraz po 3 dniach od dotarcia przesyłki do punktu. Klient może też śledzić status przesyłki online na stronach www. Przesyłka jest przechowywana 7 dni.
"Klienci chcą mieć jak najwięcej dogodnych dla siebie miejsc do odbioru ezakupów. Dlatego naszym głównym celem w segmencie eCommerce jest zapewnienie jeszcze większej liczby punktów odbioru przesyłek. Systematycznie poszerzamy naszą sieć o punkty partnerów biznesowych. Chcemy już w 2017 roku mieć 10 tys. takich punktów" - wskazał cytowany w informacji członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.