Chevrolet Spark
W grupie przebadanych przez IIHS małych samochodów najlepszy okazał się Chevrolet Spark. Auto, które w Europie jest miejskim kopciuszkiem i nie zyskało popularności, jako jedyne ze stawki uzyskało opinię "akceptowalny". Zderzenie nie złamało słupka ani podłogi. Na wysokości kolan wnętrze przesunęło się w stronę kierowcy o 13-14 cm i o 14 cm na wysokości stóp. Kolumna kierownicza przesunęła się w stronę kierowcy o 9 cm
Jak ocenili eksperci IIHS-u, zderzenie spowodowało niskie ryzyko wystąpienia uszkodzeń jakichkolwiek części ciała. Głowa trafiła w poduszkę powietrzną, która przejęła znaczną część jej energii, i choć zsunęła się i uderzyła w deskę rozdzielczą w okolicy przedniego słupka, nie grozi to odniesieniem poważnych kontuzji.
Żadnemu z testowanych przez Amerykanów samochodów segmentu "B". nie udało się uzyskać maksymalnej noty "dobry". W gronie kompaktów udało się to Maździe 3, Hondzie Civic i Subaru XV, w segmencie "D" Hondzie Accord (model na rynek USA) i Volvo S60. Wśród SUV-ów podobnym poziomem bezpieczeństwa może pochwalić się Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Mazda CX-5, Mercedes Klasy M, Volvo XC60, Volvo XC90.
tb, moto.wp.pl