Fiat 500
Mały, "cukierkowy" Fiat jest z pewnością majstersztykiem stylistyki. Co więcej, podobnie jak Honda Jazz, otrzymał od Euro NCAP pięć gwiazdek w tradycyjnym teście zderzeniowym. Próba obrysowa pozbawia nas jednak złudzeń. Konstrukcja samochodu nie zdaje egzaminu. Słupek łamie się, a kabina zbliża się do kierowcy o 17 cm na poziomie kolan i o 21 cm na wysokości zawiasów drzwi oraz 20 cm na poziomie stóp. Uderzenie spowodowało wyrwanie drzwi z zawiasów i ich częściowe otwarcie "pod wiatr". Jak twierdzą eksperci IIHS-u, stwarza to zagrożenie wypadnięciem kierowcy z samochodu.
Ze względu na przesunięcie kolumny kierowniczej o 11 cm w prawo głowa manekina prześlizgnęła się po frontowej poduszce powietrznej i uderzyła w miejsce styku deski rozdzielczej ze słupkiem. Głowy nie zabezpieczyła przed tym kurtyna powietrzna. Zderzenie powoduje uszkodzenie podudzia, możliwe są także urazy lewego uda i prawego podudzia.
Ocena: "słabo", co jest najniższą notą przyjętą przez IIHS.