Nowy VW Passat
Pierwszy Passat zadebiutował w 1973 roku. Od tamtej pory koncern sprzedał ponad 15 milionów tych aut. Nic więc dziwnego, że VW dalej chce rozwijać znany i popularny model. Podczas targów w Paryżu Volkswagen przedstawi siódmą generację Passata w wersjach Limousine i Variant.
Dostępnych jest dziesięć jednostek napędowych o mocy od 105KM do 300KM, znanych z innych modeli koncernu. Producent szczyci się zwiększeniem bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu funkcji awaryjnego hamowania w mieście, systemowi rozpoznającemu stopień zmęczenia kierowcy czy systemowi regulacji odległości od auta przed nami. System Dynamic Ligot Assist znany z Tuarega, przy pomocy kamery rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed Passatem samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów.
Kolejne nowości w Passacie to tylna kanapa, którą można złożyć z bagażnika, hak holowniczy wysuwający się po wciśnięciu przycisku i boczne szyby ze szkła zespolonego z izolacją akustyczną. Podobnie jak nowy Sharan, Passat będzie oferowany także z Park Assist II, który pomaga parkować samochód nie tylko w zatoczkach równoległych do drogi, lecz także znajduje miejsca parkingowe prostopadłe do kierunku jazdy.
Podobnie jak nadwozie, także wnętrze nowego Passata zostało w znacznym stopniu udoskonalone. Całkowicie nowe są siedzenia z zagłówkami, z możliwością regulacji także w poziomie oraz poszycie drzwi, w którym może być zamontowane eleganckie nastrojowe oświetlenie. Zależnie od wersji wyposażenia zastosowano różne listwy ozdobne w tapicerce drzwi. Jako opcja dostępny jest nowy klimatyzowany fotel dla kierowcy i pasażera, z aktywną wentylacją i funkcją masażu.