Według doniesień pochodzących z mediów niemieckich, debiutujący na jesieni VW Golf kolejnej generacji będzie dostępny dla klientów w cenie przystępniejszej niż auto aktualnie oferowane w salonach dealerskich. Celem koncernu z Wolfsburga jest przebicie oferty cenowej takich modeli konkurencyjnych jak Opel Astra oraz Ford Focus.
Na rynku niemieckim ceny nowego Golfa będą niższe średnio o 4 do 5%. Mimo to niemiecka spółka chce, aby samochód przynosił większe zyski niż poprzednik. Koncern dąży do znacznego obniżenia kosztów produkcyjnych, a wygospodarowane w ten sposób oszczędności tylko częściowo widoczne będą dla klienta końcowego w postaci atrakcyjniejszych cen w salonie dealerskim.
Golf VI ma być samochodem o odważnej linii nadwozia, z agresywnym przodem o charakterystycznym kształcie atrapy chłodnicy. Co więcej, auto ma oferować lepszą jakość wykonania oraz przeprojektowaną kabinę pasażerską. Szósta generacja Golfa będzie miała nieco bardziej zaokrągloną bryłę nadwozia, a zmodyfikowane kształty reflektorów nawiążą do stylistyki innych modeli VW.
W pierwszym roku po wprowadzeniu nowego modelu sprzedaż Golfa zwiększyć się ma do poziomu powyżej 700 tys. egzemplarzy.
Źródło: Samar, Automobilwoche (dpa)