Trwa ładowanie...
28-05-2009 18:41

Nowy tunel klimatyczno-aerodynamiczny

Nowy tunel klimatyczno-aerodynamiczny
d28szw9
d28szw9

Audi będzie wykorzystywać w przyszłości wyjątkowe możliwości w dziedzinie symulacji klimatycznych: w Ingolstadt został otwarty nowy tunel klimatyczno-aerodynamiczny. W wiernych naturze warunkach, samochody mogą być testowane w lodowatym chłodzie lub nieznośnym upale przy prędkości wiatru do 300 kilometrów na godzinę.

Koncern zainwestował w nowy tunel około 20 mln euro. Stanowi on część nowoczesnego Centrum Aerodynamiki w Ingolstadt.

W nowym tunelu klimatyczno-aerodynamicznym można uzyskać niższe temperatury niż w istniejącym już termicznym tunelu aerodynamicznym - od minus 25 do plus 55 stopni Celsjusza. Obok testów klimatycznych, jak na przykład testy reakcji na niskie temperatury i testy odmrażania przy ekstremalnych temperaturach, można także przeprowadzić symulacje chłodzenia przy bardzo dużych prędkościach i wysokich temperaturach. Tunel pozwoli również na przeprowadzanie badań wydajności chłodniczej układu olejowego i wodnego, silnika lub wnętrza przy upałach albo trzaskających mrozach.

d28szw9

Tunel klimatyczno-aerodynamiczny Audi jest pierwszym urządzeniem tego typu, w którym wytwarzany jest wiatr o prędkości do 300 kilometrów na godzinę. Oprócz upałów i mrozów symulowane może być także nasłonecznienie do 1200 watów na metr kwadratowy oraz deszcz. W razie potrzeby nie zabraknie również opadów śniegu.

Nawet duże SUVy i samochody sportowe oraz modele quattro nie stanowią przeszkody dla nowego tunelu. Dysza o powierzchni sześciu metrów kwadratowych, która przyspiesza powietrze na odcinku testowym do 300 km/h umożliwia projektowanie i udoskonalanie samochodów najnowszej generacji. W tunelu zamontowano dwuosiowy napęd o mocy po 250 kW (340 KM) dla samochodów ze stałym napędem na wszystkie koła, który pozwala na testowanie w rzeczywistych warunkach również modeli quattro.

Tunel klimatyczno-aerodynamiczny należy do Centrum Aerodynamiki AUDI AG w Ingolstadt zajmującego powierzchnię ponad 10000 m2, obejmującego trzy tunele aerodynamiczne i zatrudniającego obecnie 40 osób. Jego głównym zadaniem jest rozwój i optymalizacja modeli Audi. Oprócz tego Centrum oferuje doskonałe możliwości badań i ćwiczeń dla sportowców. W ubiegłym roku gościli w nim między innymi narciarze z Niemiec, Szwajcarii i Szwecji.

Źródło: [

]( http://www.carfocus.pl )

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj