Trwa ładowanie...
31-12-2012 13:57

Nowy szef Fiata poradzi sobie z kłopotami marki?

Nowy szef Fiata poradzi sobie z kłopotami marki?Źródło: zdjęcie producenta
d258bat
d258bat

W Europie Fiat boryka się z poważnymi problemami natury finansowej. Przed nowym szefem, Alfredo Altavillą, postawiono wiele trudnych wyzwań, mających postawić markę "na nogi".

Najważniejszym jest przekształcenie Fiata z marki masowej z modelami w większości segmentów w producenta rentownych samochodów z gamą opartą na rodzinie 500 i Panda. Nie jest to zaskoczeniem - samochody te stanowią większość sprzedaży marki. Do oferty ma dołączyć nowy pięciodrzwiowy hatchback, który zastąpi Punto.

Nowy szef musi też ożywić markę Alfa Romeo, której sprzedaż w tym roku jest mniejsza niż 100 000 sztuk. Potrzebne są nowe modele - w przyszłym roku co prawda pojawi się roadster 4C ale w związku z nim nie należy spodziewać się większych zmian w bilansie handlowym. Coraz głośniej mówi się również o oparciu Lancii na produkowanym w Tychach Ypsilonie oraz na importowanych z Ameryki Północnej większych modelach Chryslera.

Kolejnym wyzwaniem jest przywrócenie równowagi finansowej w latach 2015 - 2016. Altavillę czekają niepopularne decyzje związane z ograniczeniem nadmiernych zdolności produkcyjnych w czterech włoskich fabrykach przy jednoczesnym zachowaniu obietnicy nie zamknięcia żadnej z nich. Mogą one wyprodukować łącznie 1 mln egzemplarzy rocznie, podczas gdy w tym roku zmontowały jedynie 400 000 sztuk. Zapowiadana jest też produkcja nowych samochodów Jeepa i Fiata w zakładzie w Melfi. Po inwestycjach sięgających 1 mld euro zakład ma się stać jednym z najnowocześniejszych na świecie.

Źródło: Wirtualny Nowy Przemysł

ll/moto.wp.pl

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj