Nowy system hybrydowy Hondy
Honda opracowała inteligentny, dwusprzęgłowy układ napędowy Sport Hybrid. Stworzy on gamę trzech różnych systemów Honda Sport Hybrid uwzględniających pojazdy o różnej charakterystyce.
Jednosilnikowy system Sport Hybrid obejmuje nowy, 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy pracujący w cyklu Atkinsona, 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy oraz akumulatorem litowo-jonowym, co poprawia wydajność o ponad 30 proc. w porównaniu z konwencjonalnym, jednosilnikowym systemem hybrydowym.
Z kolei system dwusilnikowy charakteryzuje się tym, że dzięki zastosowaniu wydajnych silników elektrycznych o dużej mocy możliwe jest osiągnięcie dynamicznego przyspieszenia oraz niskiego zużycia paliwa. Wydajność zwiększają trzy tryby jazdy wybierane z uwzględnieniem sytuacji na drodze. System będzie instalowany od początku 2013 r. w północnoamerykańskiej wersji Hondy Accord.
Tryb "EV Drive" służy do jazdy z wykorzystaniem silnika elektrycznego, czerpiącego energię z akumulatora oraz do odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości. "Engine Drive" przeznaczony jest do jazdy ze średnią i wysoką prędkością przy bezpośrednim połączeniu silnika i osi poprzez automatyczne sprzęgło, przy czym moc silnika spalinowego jest przekazywana do kół w sposób mechaniczny. Ostatni tryb "Hybrid Drive" służy do jazdy w mieście i dynamicznego przyspieszania z wykorzystaniem silnika elektrycznego, przy czym energia elektryczna jest generowana przez silnik spalinowy.
Ostatni system, trzysilnikowy Sport Hybrid SH-AWD to połączenie silnika spalinowego V6 oraz trzysilnikowego systemu o wysokiej mocy. Zapewnia ono przyspieszenie porównywalne z modelami wyposażonymi w jednostki V8 przy zużyciu paliwa niższym niż w silniku 4-cylindrowym. Nowy, 3,5-litrowy silnik spalinowy V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest instalowany z przodu pojazdu i współpracuje z nowoopracowaną, 7-biegową przekładnią DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym.
Źródło: Honda
ll/moto.wp.pl