Trwa ładowanie...
15-11-2012 15:03

Nowy system hybrydowy Hondy

Nowy system hybrydowy HondyŹródło: zdjęcie producenta
d3deswf
d3deswf

Honda opracowała inteligentny, dwusprzęgłowy układ napędowy Sport Hybrid. Stworzy on gamę trzech różnych systemów Honda Sport Hybrid uwzględniających pojazdy o różnej charakterystyce.

Jednosilnikowy system Sport Hybrid obejmuje nowy, 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy pracujący w cyklu Atkinsona, 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy oraz akumulatorem litowo-jonowym, co poprawia wydajność o ponad 30 proc. w porównaniu z konwencjonalnym, jednosilnikowym systemem hybrydowym.

Z kolei system dwusilnikowy charakteryzuje się tym, że dzięki zastosowaniu wydajnych silników elektrycznych o dużej mocy możliwe jest osiągnięcie dynamicznego przyspieszenia oraz niskiego zużycia paliwa. Wydajność zwiększają trzy tryby jazdy wybierane z uwzględnieniem sytuacji na drodze. System będzie instalowany od początku 2013 r. w północnoamerykańskiej wersji Hondy Accord.

Tryb "EV Drive" służy do jazdy z wykorzystaniem silnika elektrycznego, czerpiącego energię z akumulatora oraz do odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości. "Engine Drive" przeznaczony jest do jazdy ze średnią i wysoką prędkością przy bezpośrednim połączeniu silnika i osi poprzez automatyczne sprzęgło, przy czym moc silnika spalinowego jest przekazywana do kół w sposób mechaniczny. Ostatni tryb "Hybrid Drive" służy do jazdy w mieście i dynamicznego przyspieszania z wykorzystaniem silnika elektrycznego, przy czym energia elektryczna jest generowana przez silnik spalinowy.

d3deswf

Ostatni system, trzysilnikowy Sport Hybrid SH-AWD to połączenie silnika spalinowego V6 oraz trzysilnikowego systemu o wysokiej mocy. Zapewnia ono przyspieszenie porównywalne z modelami wyposażonymi w jednostki V8 przy zużyciu paliwa niższym niż w silniku 4-cylindrowym. Nowy, 3,5-litrowy silnik spalinowy V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest instalowany z przodu pojazdu i współpracuje z nowoopracowaną, 7-biegową przekładnią DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym.

Źródło: Honda

ll/moto.wp.pl

d3deswf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3deswf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj