Nowy SUV Pontiaca – stary SUV Chevroleta
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8186/pontiac-torrent-01.jpg',600,367) ) |
| --- | Co nowy Pontiac może mieć wspólnego z Chinami? Czy może mieć coś wspólnego ze sprzedawanymi w Polsce następcami Lanosa, czy Nubiry? Otóż może. Marketingowe kugle światowych koncernów sprawiają, że poszczególne modele, rozwiązania techniczne pojawiają się nieoczekiwanie na różnych kontynentach i pod różnymi markami. ...Niekiedy całkiem nawet nieoczekiwanie.
Czyż marka Pontiac nie wydaje się na wskroś amerykańska? Pewnie tak, i wizerunku tego nie zachwieje fakt, że nowy model sportowo-rekreacyjny napędzany będzie silnikiem wyprodukowanym w Chinach, przez należąca do General Motors spółkę zlokalizowaną w Szanghaju. Nie ma jednak powodów do lamentu, bo silnik ten swymi parametrami nie odbiega od amerykańskich standardów. Pojemnośc skokowa jego sześciu cylindrów mieści 3,4 litra, zaś moc maksymalna sięga 185 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8186/pontiac-torrent-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Jim Bunnell, główny menedżer marki Pontiac zapewnia, że model Torrent stanowi ucieleśnienie nowego wymiaru całkowitego przeobrażenia marki. Wyobrażenie o tym nowym przeobrażeniu będzie pełniejsze, gdy zważyć, ze Pontiac Torrent, którego debiut spodziewany jest na jesień 2005 roku, jest w istocie kopią już sprzedawanego Chevroleta Equinox. Czy więc nowym wymiarem transformacji Pontiaca będzie kopiowanie innych marek, a w szczególności tak dziwacznej jak Chevroler, która firmuje jednocześnie tak krańcowo różne pod kazdym względem samochody jek Corvettę i Aveo?
Pierwszy publiczny pokaz Pontiaca Torrent spodziewany jest podczas styczniowego salonu samochodowego w Los Angeles. Prawdę rzekłszy, piszący te słowa nie jest tej premiery szczególnie ciekawy, bo niechętnie rozstaje się z poglądem, że dobrze jest, gdy poszczególne modele poszczególnych marek różnią się czymś od siebie, a wszystkie modele tej samej marki maja cos ze sobą wspólnego. Miejmy nadzieję, że tak jak porażka Enronu położyła kres „kreatywnej księgowości” tak malejące zyski niektórych gigantów motoryzacji ukrócą „kreatywny marketing”, który kreuje, czy raczej klonuje samochody bez żenady traktując markę wyłącznie jako etykietę, która nic realnie nie znaczy.