Nowy styl Subaru: B9 Tribeca
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8316/b9tribeca-subaru-01.jpg',600,376) ) |
| --- | W oczekiwaniu na mające niebawem nastąpić premiery genewskiego salonu motoryzacyjnego, warto zauważyć nowinkę z USA, która może niebawem dotrzec i do Europy: pierwszy model modnej kategorii SUV przygotowany przez Subaru w wersji siedmiomiejscowej. …całkiem inny od dotychczas oferowanego pięciomiejscowego Forstera.
O ile w przypadku niektórych marek, pomysł produkcji samochodu sportowo-rekreacyjnego wydaje się czysto koniunkturalny, o tyle Subaru jest bez wątpienia idealnie przygotowane do wyścigu o powodzenie w tej kategorii. Permanentny napęd na wszystkie cztery koła w wydaniu jak najbardziej rajdowym, z którego Subaru słynie – czegóż więcej można oczekiwać po aucie typu SUV?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8316/b9tribeca-subaru-02.jpg',600,322) ) |
| --- | Właśnie napęd na cztery koła i silniki typu boxer (przeciwsobny układ tłoków) – to czyniło jeszcze do niedawna z Subaru markę niszową. Jednak przejęcie marki stworzonej przez Fuji Heavy Industry, przez General Motors wyznaczyło Subaru nowe, bardziej globalne zadania. Ich realizacji służyć ma bardzo przebojowy, wręcz bajerancki: SUV B9 Tribeca, który już pod koniec tego roku będzie produkowany w USA.
Dotychczas produkowane modele Subaru odznaczały się powściągliwą stylistyką. Ani sportowa Impreza, ani stateczniejsze Legacy, ani rekreacyjny Forster nie zwracał na siebie uwagi, raczej miał być rozpoznawalne dla wtajemniczonych, którzy nawet w niepozornie wyglądającym aucie umieliby rozpoznać samochód wyjątkowy. Przy przeznaczonym na rynek amerykański B9 Tribeca, Subaru zdało się odstąpić od tej pochwały godnej powściągliwości. Przygotowało samochód mający zwracać na siebie uwagę, imponować, zachwycać. …Widać taka była wola lubiących efekciarstwo Amerykanów z GM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8316/b9tribeca-subaru-03.jpg',600,376) ) |
| --- | Subaru B9 Tribeca napędzany będzie dość unikatowym silnikiem: 2,5 litrową jednostką o sześciu cylindrach w układzie przeciwsobnym (boxer). Silnik współpracować będzie z pięciostopniową przekładnią automatyczną o trybie sekwencyjnym. Moc maksymalna wynosić będzie 250 KM, co nie wydaje się wartością szokująca w wypadku tej marki. Bardziej jednak niż sama wartość maksymalnego momentu obrotowego, pożądana jest szczególna cecha przeciwsobnego układu cylindrów, tj. obniżony środek ciężkości. Jak wiadomo, ważnym zagadnieniem w przypadku wszystkich SUVów jest relatywnie duża ich wysokość, która ograniczać musi sportowe aspiracje kierowców. Obniżenie środka ciężkości w przypadku aut tego typu wydaje się więc kwestią niebagatelną, bo przesądzającą o możliwości pokonywania ostrych zakrętów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8316/b9tribeca-subaru-04.jpg',600,368) ) |
| --- | Subaru B9 Tribeca ma swym wyglądem zewnętrznym przekonywać o szczególnej dynamice. Czy zabieg się udał, każdy oceni sam. Każdy też oceni, czy epatowanie ową dynamiką przysłużyło się urodzie samochodu. …Całkiem to nowy styl dla Subaru. Co do wyglądu wewnętrznego, to jest on zdecydowanie niebanalny, a oglądając jedynie zdjęcia nie sposób ocenić jego funkcjonalności. Z pewnością Subaru postawiło sobie poprzeczkę dość wysoko, skoro do wyposażenia standardowego zalicza się odrębnie regulowana w tylnej części auta klimatyzacja, bezprzewodowe słuchawki i pilot do obsługi sprzętu audio. Opcjonalnie będzie można doposażyć auto w odtwarzać dvd wraz z 9. calowymi wyświetlaczami w zagłówkach foteli. Czy B9 Tribeca zdobędzie względy nowych klientów dla marki Subaru? Nie wiadomo. Z całą jednak pewnością próbuje zaprezentować wszystkie silne strony tej marki w znacznie efektowniejszym, niż dotychczas opakowaniu.