Nowy silnik wysokoprężny Opla
Opel odnawia portfolio swoich jednostek napędowych. Wprowadzono całkowicie nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 l.
Zastąpi on motor o pojemności 1,7 l oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników 2-litrowych. Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym silnikiem marki który spełnia wymagania Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.
W pracach nad silnikiem skupiono się głównie na redukcji poziomu hałasu i wibracji, podwyższeniu kultury pracy, zoptymalizowaniu korelacji wysokiej mocy i momentu obrotowego oraz jak najmniejszym zużyciu paliwa. W porównaniu z jednostką 1,7 maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone do odpowiednio 136 KM i 320 Nm. Zużycie paliwa spadło o 10 proc. w porównaniu z motorami dwulitrowymi.
Od przedstawicieli marki słyszymy, że nowy silnik będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca 2013 r. planowane jest uruchomienie produkcji 3 całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych.
Jednostki o których mowa będą produkowane od wiosny 2013 r. w zakładach Szentgotthard na Węgrzech.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl