Nowy silnik w Audi A1
Najmniejsze auto marki cieszy się dużym zainteresowaniem, do gamy dostępnych silników dołączyła nowa jednostka napędowa.
W A1 1.4 TFSI (136 kW) montowany jest kompaktowy i lekki silnik czterozaworowy. Osiąga on moc aż 136 kW (185 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h potrzebuje 6,9 sekundy i przestaje przyspieszać dopiero przy 227 km/h
Aby nie stracić na elastyczności za doładowanie odpowiada kompresor i sprężarka. Kompresor włącza się przy 1.500 obr./min i w większości sytuacji wyłącza przy 2.400 obr./min. Najpóźniej przy 3.500 obr./min całą pracę przejmuje turbosprężarka. Ponieważ przy niższych prędkościach obrotowych jej moc rzadko jest potrzebna, konstruktorzy mogli przygotować ją do większych obciążeń i wyższego stopnia sprawności.
Samochód oferowany jest z bogatym wyposażeniem dodatkowym. Są to reflektory ksenonowe z diodowymi światłami do jazdy w dzień, diodowe światła tylne, pakiet diodowego oświetlenia wewnętrznego, system wspierający kierowcę przy zmianie świateł z drogowych na mijania i odwrotnie, czujnik światła i deszczu, panoramiczny rozsuwany dach, komfortowy kluczyk z przyciskiem Start-Stop, dwa systemy nawigacji i system nagłośnieniowy Bose Surround o mocy 465 W z 14 głośnikami. Dodatkowo do wyboru jest klimatyzacja, klimatyzacja automatyczna i ogrzewanie przednich siedzeń.